انجمن تفریح و سرگرمی خانوم خانوما




اخبار گردشگریزمان کنونی: 04-07-2020، 10:10 AM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: computerwoman
آخرین ارسال: computerwoman
پاسخ 45
بازدید 10938

امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اخبار گردشگری
13-09-2014، 03:19 AM,
ارسال: #31
RE: اخبار گردشگری
ترسیم نقشه راه برای 14 شهر نمونه گردشگری
رونق گردشگری با همراهی شهرداری‌ها و بخش خصوصی

انتخاب برخی روستاها به‌عنوان روستاهای هدف گردشگری به سال 1385 بازمی‌‌گردد. در این سال کمیته راهبردی گردشگری روستایی و عشایری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تشکیل شد و با توجه به قابلیت‌های برخی روستاها، در راستای رفاه اجتماعی و توسعه فعالیت‌های اقتصادی و خدماتی آنها را به‌عنوان روستای هدف گردشگری معرفی کرد.
 پس از یک بررسی چند ساله 464 روستا انتخاب شدند و از میان آنها در 31 روستا به‌عنوان نمایندگان استانی خود و روستاهای پیشتاز عملیات تامین زیرساخت‌ها اجرایی شد. در سال 1391 کمیته ملی طبیعت‌گردی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شکل گرفت و کارگروه عملیاتی روستاهای هدف گردشگری نیز به عنوان جزئی از این کمیته درآمد. پس از آن 120 روستا از 464 روستا به‌عنوان اولویت در تامین زیرساخت تعیین شدند اما با یک بررسی دیگر 636 روستای دیگر نیز به روستاهای هدف گردشگری اضافه شدند و به این ترتیب تعداد روستاها به 1100 روستا رسید. با روی کار آمدن دولت یازدهم، سعید شیرکوند معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در همایش ملی مدیران امور روستایی و شوراهای سراسر کشور که در روزهای پایانی سال 1392 در اراک برگزار شد، تعداد روستاهای هدف گردشگری را 700 روستا و گردشگری متناسب با فرهنگ جوامع بومی را منبع تولید اشتغال پایدار و ایجاد ثروت و بستر توسعه روستایی عنوان کرد. وی در این همایش این روستاها را دارای مزیت‌های منحصربه‌فرد در حوزه گردشگری دانست و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را به متولی تامین اعتبارات مورد نیاز برای این روستاها با نظارت دهیاری‌ها معرفی کرد. اما طرح معرفی مراکز نمونه گردشگری به روستاها محدود نماند و شهرها نیز در این دایره قرار گرفتند و برخی از آنها به عنوان شهرهای نمونه گردشگری از سوی سازمان معرفی شدند؛ این در حالی است که آمار و ارقام مرتبط با این حوزه همچنان در حال تغییر و تحول است. 
طرح جامع گردشگری که در سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در حال تکمیل است، تلفیقی از شهرها و روستاها را برای توسعه گردشگری مناطق مورد توجه قرار می‌دهد؛ این در حالی است که اعتبار ویژه‌ای برای توسعه گردشگری شهرها در نظر گرفته نشده است و چنانچه دولت بخواهد چنین هدفی را محقق کند، دشواری اولویت‌گذاری شهرها در کنار حجم بالای منابع مالی در دوران رکود اقتصادی فعلی دشوار خواهد بود. از این روست که معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصمیم گرفته است با دخیل کردن شهرداری‌ها جهت تحقق این طرح جامع از مجموعه امکانات موجود در هر شهر برای رونق گردشگری در آنها بهره‌گیرد. 
به گزارش «دنیای‌اقتصاد» به نقل از «میراث آریا» سعید شیرکوند در دیداری که با شهرداری‌های 14 شهر نمونه گردشگری داشت، اظهار کرد: براساس آنچه در ادبیات گردشگری تعریف شده، برخی از محورها، شهرها، شهرستان‌ها و روستاها به عنوان محور، شهر، شهرستان و روستاهای نمونه گردشگری انتخاب می‌شوند، در این راستا بر اساس مطالعات انجام شده علاوه‌بر مناطق نمونه در سال‌های گذشته شهرها، شهرستان‌ها و روستاهای نمونه گردشگری به تصویب هیات وزیران رسیده است.
وی با بیان اینکه اصلی‌ترین شاخص انتخاب محورهای نمونه گردشگری ویژگی‌های تاریخی و طبیعی است که بر اساس آن ستون فقرات اقتصاد، فعالیت‌ها و اقدامات شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در این سازمان طی سال‌های گذشته با فرض اینکه صحیح باشد، 12 شهر و 2 شهرستان نمونه گردشگری انتخاب شده است؛ همچنین 1168منطقه، حدود 100روستا و 11محور نمونه گردشگری نیز تعریف شده است.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه ایده این کار طبق آنچه در دنیا وجود دارد درست است، افزود: وقتی محلی از پتانسیل برخوردار است کانون گردشگری تلقی و به‌صورت ویژه به آن پرداخته می‌شود ولی در کشور ما این موضوع پس از تصویب در هیات وزیران در سال‌های گذشته در حد مصوبه باقی مانده و اقدامی در مورد آن صورت نگرفته است. شیرکوند گفت: با توجه به اینکه این شهرها از پتانسیل ویژه‌ای برخوردار بوده و مصوبه هیات وزیران را دارد می‌توانند با فرض اینکه مطالعات به درستی انجام شده است از سایر شهرها متمایز شوند.
وی اظهار کرد: سازمان برای مناطق و روستاهای نمونه گردشگری ردیف بودجه عمومی دارد ولی برای شهرها و شهرستان‌های نمونه گردشگری چنین بودجه‌ای اختصاص داده نشده است. معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی خطاب به شهردارهای شهرهای نمونه گردشگری تاکید کرد: ما برای این جمع هویت حقوقی و مستقل قائل هستیم و با همین هویت، در سازمان میراث فرهنگی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دولت معرفی می‌شوند. وی با بیان اینکه قصد نداریم شهرهای نمونه گردشگری کشور را افزایش دهیم از شهردارهای 14 شهر نمونه گردشگری کشور خواست تا منطبق با طرح جامع گردشگری در صورت وجود در هر شهر، نقشه راه شهرهای نمونه گردشگری را برای سه‌سال آینده ترسیم کنند.
[تصویر:  d66b09163ae30b09ecfd04a1c9063030.jpg]


 پتانسیل شهرها برای توسعه گردشگری
شیرکوند خاطرنشان کرد: بعضی اقدامات عام است و به شهر خاصی اختصاص ندارد، به همین منظور برای 14 شهر نمونه گردشگری در کشور در بخش عمومی تفاهم می‌کنیم. وی با تاکید بر حضور بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این شهرها گفت: شهرداری‌ها باید به بخش خصوصی کمک و سرمایه‌گذاران را جذب کنند؛ در این راستا می‌توانیم شیوه‌نامه‌ای بنویسیم که مبنای عمل واگذاری امور به بخش خصوصی باشد. معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی ارائه تسهیلات بانکی و همچنین ارائه تسهیلات از صندوق توسعه ملی را از برنامه‌های حمایتی سازمان از سرمایه‌گذاران برشمرد.
شیرکوند به وجود آثار و بناهای تاریخی در این شهرها و راه‌های بهره‌برداری از آنها در جهت گردشگری اشاره و تاکید کرد: تمام خانه‌های تاریخی اگر مالک دارد باید به رسمیت شناخته شود و اگر در اختیار سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها است می‌تواند با رعایت استانداردهای میراث فرهنگی مرمت شود و با ورود بخش خصوصی تغییر کاربری دهد. وی در پایان گفت: اگر هویت مستقلی برای شهرهای نمونه گردشگری شکل بگیرد می‌توان در بودجه سنواتی سال آینده ردیف بودجه مستقل برای آن در نظر گرفت و در برنامه ششم هم تعریف کرد.
آنچه از گفته‌های معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برمی‌آید تاکید این معاونت بر ضرورت استفاده از امکانات و سرمایه‌های محلی برای رونق گردشگری در شهرهاست؛ به این ترتیب سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به ورود به این حوزه می‌توانند با استفاده از تسهیلات بانکی نسبت به احداث یک مجموعه گردشگری یا مرمت یک بنای تاریخی اقدام کنند؛ به شرط آنکه در ابتدای کار بخشی از سرمایه خود را در پروژه به‌کار اندازند و سازمان را نسبت به اتمام پروژه در آینده نزدیک مطمئن کنند. با این حال بسیاری از سرمایه‌گذاران با توجه به پیشینه ناصواب همکاری با نهادهای دولتی با بیم و امید به بسته‌های پیشنهادی دولت و همچنین بازگشت سرمایه خود می‌نگرند، آنها معتقدند جدا از دریافت راه دشوار دستیابی به تسهیلات، عدم ثبات در سیاست‌گذاری‌های این حوزه طی چند دهه موجب رکود و عدم تمایل سرمایه‌گذاران برای ورود به آن شده است. حال باید منتظر ماند و دید سعید شیرکوند به‌عنوان متولی امور مالی سازمان  تا چه میزان موفق خواهد بود و چرخ گردشگری روستایی و شهری در طول ریاست او بر معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری روی کدام ریل خواهد چرخید.
Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
پاسخ
13-09-2014، 03:19 AM,
ارسال: #32
RE: اخبار گردشگری
دسترسی گردشگران به تلفن‌ ماهواره‌ای در هند

ایسنا: دولت هند اعلام کرد به زودی استفاده از تلفن‌های همراه ماهواره‌ای برای گردشگران خارجی آزاد می‌شود. هند یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای گردشگران ماجراجو است، به همین علت دولت این کشور درصدد است به منظور تسهیل گردشگران خارجی، قانون منع استفاده از تلفن‌های همراه ماهواره‌ای را بر‌دارد.
به این ترتیب گردشگرانی که برای دیدن مناظر بکر شمال‌شرق هند یا اسکی در قله‌های مرتفع هیمالیا به این کشور سفر می‌کنند، در موارد ضروری می‌توانند از خطوط ماهواره‌ای برای ارتباط بهره گیرند. این موضوع اخیرا در جلسه‌ای بین وزرای گردشگری و داخلی هند مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در حال حاضر استفاده از خدمات تلفن ماهواره‌ای «تورایا» به دلایل امنیتی در این کشور آسیایی ممنوع است. این قانون منع‌کننده از زمانی وضع شد که سرویس‌های جاسوسی هند دریافتند ردیابی این نوع خط‌ها بسیار دشوار است. تصمیم جدید دولت هند بازخوردی از افزایش آمار کشته‌ها در جریان تصادفات یا شرایط خطرناک بر اثر نبود وسایل ارتباطی است.
Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
پاسخ
13-09-2014، 03:20 AM,
ارسال: #33
RE: اخبار گردشگری
گزارش‌های جهانی چه می‌گویند؟
توان رقابت‌پذيري ايران در صنعت جهاني گردشگري

محمد‌رضا عابدين‌مقانكي
پژوهشگر فضاي كسب‌وكار و رقابت‌پذيري
براساس گزارش‌هاي سازمان‌های بين‌المللي از جمله گزارش سازمان جهانی جهانگردی، ايران مقصد بسيار مناسبي براي گردشگران تاريخي-باستانی و نيز گردشگران جوياي جاذبه‌های طبیعی است، به‌طوري‌كه بارها گفته شده است، رتبه دهم جاذبه‌های تاريخي-باستانی را داراست و در ميان كشورهاي جهان، پنجمين كشور داراي برترين جاذبه‌های طبیعی است.
 به‌عبارت ديگر، ايران به‌طور بالقوه يكي از بهترين مناطق جهان براي گردشگران در عرصه جهاني محسوب مي‌شود. اما در عمل اين كشور نتوانسته حتي يك درصد از گردشگران بين‌المللي را نيز به خود جذب کند. دلايل گوناگوني براي اين امر بيان مي‌شود. اما ما در اينجا مي‌خواهيم از نظر شاخص‌هاي بين‌المللي مساله را بررسی کنیم.
مجمع جهاني اقتصاد هر ساله گزارشی تحت عنوان گزارش رقابت‌پذيري گردشگري و مسافرت منتشر می‌کند كه آخرين مورد آن در سال 2013 منتشر شده است. در اين گزارش كه رقابت‌پذيري 140 كشور جهان در زمينه گردشگري با يكديگر مقايسه شده، ايران جايگاه نود‌و‌هشتم را به دست آورده است. البته اين رتبه 16 جايگاه بهتر از موقعيت آن در دو سال پيش از آن بوده است. سال گذشته، ايران در ميان 15 كشور مورد بررسي در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا پيش از كويت، الجزاير، يمن و موريتاني و در جايگاه يازدهم قرار گرفته است.
از نظر پارامتريك، سه عامل اصلي تاثيرگذار بر اين جايگاه شامل چارچوب قوانين مرتبط با گردشگري، زيرساخت‌ها و فضاي كسب‌وكار در حوزه گردشگري و نيز منابع انساني، فرهنگي و طبيعي گردشگري بوده است. رتبه ايران در اين عوامل به‌ترتيب معادل 112، 96 و 74 بوده است. آن‌گونه كه مشاهده مي‌شود ايران از ديد شاخص‌هاي بين‌المللي، به لحاظ چارچوب قوانين مرتبط با گردشگري در بدترين وضعيت در قياس با ساير عوامل مورد نظر قرار دارد. بررسي دقيق‌تر نشان مي‌دهد كه از ديدگاه اين سازمان بين‌المللي، گردشگري در سياست‌گذاري دولتمردان ايران از اهميت اندكي برخوردار است؛ به‌گونه‌اي كه ايران در ميان 14كشور از نظر اهميت دادن به گردشگري در مقام 130 قرار دارد. قوانين و مقررات مرتبط با گردشگري نيز با مشكلات ساختاري و پيچيده‌اي برخوردار بوده و رتبه ايران از اين نظر 124 است. از نظر اين سازمان، رتبه ايران به‌لحاظ امنيت در مقام 106 است. پايداري محيطي نيز وضعيت چندان رضايت‌بخشي نداشته و جايگاه ايران در اين زمينه 101 است. اما به لحاظ بهداشت و سلامت، ايران جايگاه نسبتا مطلوبي را داراست. ممكن است درخصوص قابليت اتكاي ايران به منابع و اطلاعات منتشره در سازمان‌هاي بين‌المللي اختلاف‌نظرهايي وجود داشته باشد، اما اين موضوعات از ديدگاه گردشگران خارجي و سياست‌گذاران بين‌المللي اين حوزه اهميتي ندارد زيرا ايشان برای توسعه گردشگري ملي خويش يا تصميم‌گيري براي انجام سفر به يك كشور و حتي سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري يك كشور مقصد، نگاهي دقيق و قابل اتكا به گزارش‌ها و آمارهاي بين‌المللي مي‌اندازند. بنابراين ايران اگر بخواهد موقعيت بين‌المللي خود را در اين صنعت بهبود داده و به‌ميزان بيشتري از امكانات بالقوه را بالفعل کند، مي‌تواند به‌عنوان يك فرآيند عملي، در انديشه بهتر كردن موقعيت كشور در اركان و شاخص‌هاي رقابت‌پذيري گردشگري اقدام کند.
Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
پاسخ
19-10-2014، 04:43 AM,
ارسال: #34
RE: اخبار گردشگری
چرا دبی قطب گردشگری منطقه شد؟

امروزه دبی یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین مقاصد جهان به شمار می‌رود. طراحی‌های عجیب مانند جزایر نخل، برج‌العرب و بلندترین برج جهان یعنی برج خلیفه دلایل روشنی برای محبوبیت دبی به نظر می‌رسند. داشتن منابع طبیعی مانند نفت به دبی امکان یک شروع قدرتمند را داد، اما چه عواملی موفقیت گردشگری دبی را در بلندمدت تضمین کردند؟ چرا دبی طی چند سال اخیر تا این حد محبوب شده است؟ یکی از جواب‌هایی که غالبا می‌شنویم اشاره به منابع هنگفت نفتی آن و امکان ساخت‌وساز بر پایه این درآمدها است. هر چند نمی‌توان نقش این عامل را در موفقیت دبی نادیده گرفت اما نمی‌توان موفقیتش را محدود به آن دانست.

ترویج و بازاریابی موفق
یکی از عوامل موفقیت یک مقصد در بازارهای خارجی، نحوه ترویج و بازاریابی مقصد است. دبی از این نظر بسیار موفق عمل کرده و دولت حمایت همه‌جانبه‌ای از برنامه‌های بازاریابی انجام داده است. در این بین دپارتمان‌های دولتی مختلفی در دبی برای بازاریابی و ترویج این شهر ایجاد شده است که برنامه‌ریزی‌ها و اجرای برنامه‌های منسجم به‌منظور ترویج بین‌المللی و اعلان فعالیت‌های گردشگری را انجام می‌دهند. این فعالیت‌ها شامل مشارکت در نمایشگاه‌های تجاری، نمایشگاه‌های محصولات، دیدارهای بازاریابی، همایش‌ها و کنفرانس‌ها،  تبلیغات، پخش بروشورها، تبلیغ در رسانه‌‌ها و خدمات اطلاعاتی می‌شود. این دپارتمان‌ها نه تنها فعالیت‌های بازاریابی دفتر دبی را اداره می‌کنند، بلکه بر فعالیت‌های بازاریابی دفاتری که در سایر کشورها قرار دارند، نیز نظارت می‌کنند. در این بین تیم‌هایی تشکیل شده‌اند که روی موارد زیر کار می‌کنند: 
دپارتمان ترویج در کشورهای خارجی: وظیفه این بخش ایجاد آگاهی در کشورهای خارجی از آنچه دبی در زمینه فرصت‌های گردشگری و تجاری ارائه می‌کند، است. این هدف از طریق دفاتری که در کشورهای مختلف ایجاد شده‌اند، پیگیری می‌شود. این دفاتر وظیفه ترویج نمایشگاه‌های مختلف و پیدا کردن و ایجاد ارتباط با مشارکت‌کنندگان مختلف را نیز انجام می‌دهند. نمایشگاه‌های مختلفی به‌طور مستمر در زمینه‌های تفریحات، گردشگری و تجارت و اقتصاد برگزار می‌شوند. از طرفی دبی در بسیاری از نمایشگاه‌های خارجی نیز شرکت می‌کند. برخی از مهم‌ترین نمایشگاه‌هایی که دپارتمان گردشگری و تجارت دبی به‌طور مستمر در آن شرکت می‌کند، نمایشگاه‌های برلین، لندن، بارسلونا، فرانکفورت، دوبلین و فنلاند هستند. 
دپارتمان رسانه و تبلیغات: این دپارتمان نقشی کلیدی در استراتژی کلی بازاریابی برای پیشبرد دبی به عنوان یک مقصد گردشگری عمده، یک مرکز تجاری و یک مقصد نمایشگاهی/کنفرانسی دارد. وظیفه اولیه این دپارتمان ایجاد آگاهی در مورد جاذبه‌های گردشگری و بازرگانی دبی است. سایر فعالیت‌هایی که انجام می‌گیرد عبارت است از: برنامه‌ریزی و ایجاد کمپین‌های بازاریابی بین‌المللی، اعلان عمومی رویدادهای ویژه و جاذبه‌های دبی از طریق تبلیغات تلویزیونی و مکتوب، تهیه و توزیع بروشور، راهنما و اعلامیه‌هایی برای ترویج دبی، تولید ویدئوها و تبلیغات تلویزیونی، پیشنهاد پروژه‌های بازاریابی مشترک با شرکای صنعتی به‌منظور پیشبرد وجهه دبی و ایجاد کتابخانه عکاسی. افزایش تعداد گردشگران دبی و منافع اقتصادی ناشی از آن به وضوح نشان‌دهنده آن است که فعالیت‌های بازاریابی انجام شده، تاثیرگذار بوده و موجب ایجاد وفاداری و مزیت رقابتی بلندمدت بوده‌اند. 


 دبی، فرصت‌ها را شناخت!
اما آنچه موجب موفقیت دبی شد، تنها در حمایت‌های دولتی خلاصه نمی‌شود. اگر به موقعیت جغرافیایی دبی در نقشه توجه کنید، متوجه فاصله برابر با اروپا، آسیای شرقی و استرالیا می‌شوید. اهمیت این بازارهای سه‌گانه در این است که کشورهای ثروتمند و مرفهی را در خودجای داده‌اند و این موجب جذب تعداد زیادی از گردشگران و فعالان صنعت کسب‌وکار می‌شود. از طرفی می‌توان به جرات ادعا کرد این سه بازار به‌دلیل دارا بودن جمعیت فراوان و وضعیت مالی خوب از مهم‌ترین بازارهای گردشگری جهان محسوب می‌شوند.
اگر شما به یکی از این مناطق سفر کرده باشید، متوجه می‌شوید که تکنولوژی امروز امکان پرواز مستقیم بین این مناطق را نمی‌دهد. در اینجا است که علم شبکه خود را مطرح می‌کند.
موقعیت جغرافیایی ویژه دبی، آن را ایده‌آل‌ترین مکان برای پروازهای ورودی و خروجی به‌منظور سوخت‌گیری و استراحت کوتاه مسافران و پرسنل پروازی کرده است. این موضوع باعث رونق گردشگری دبی شده است. دبی توانست با شناسایی این فرصت و سرمایه‌گذاری‌های سنگین شرایط را برای عبور مداوم مسافران مهیا کند. در حقیقت آنچه موجب موفقیت دبی شده و همیشه مورد سوال بوده است، این انتخاب خردمندانه برای تبدیل آن به یک کانون پروازی بوده است. خطوط هوایی همیشه احتیاج به چنین نقطه اتصالی برای پروازهای طولانی داشته‌اند و دبی با شناسایی آن توانست موفقیت گردشگری خود را برای سالیان طولانی تضمین کند. طبق رده‌بندی گردشگرپذیرترین شهرهای جهان در سال 2013 (براساس گزارش MasterCard) دبی با جذب 9/9 میلیون گردشگر توانست خود را به عنوان هفتمین شهر توریستی جهان و بالاتر از شهرهای توسعه‌یافته‌ای مانند بارسلونا، میلان، رم، آمستردام، توکیو، وین و لس‌آنجلس مطرح کند. این مساله زمانی برجسته‌تر می‌شود که به ناچیز بودن وسعت شهر و جمعیت دبی در مقایسه با سایر شهرهای گردشگرپذیر جهان توجه می‌کنیم. اما آیا دبی همیشه نیاز خواهد داشت که به عنوان یک مرکز و کانون خطوط هوایی باقی بماند؟ آیا تکنولوژی هوافضا در آینده امکان پرواز مستقیم بین مکان‌هایی مانند بریتانیا و سنگاپور را خواهد داد و دبی نقش خود را به عنوان یک واسط از دست خواهد داد؟ و آیا دبی خواهد توانست به قدری اقتصاد خود را قدرتمند کند که وابسته به گردشگری نباشد؟

مترجم: جناب آقای: مهدی نیکوئی
nikoueimahdi@gmail.com
منبع » دنیای اقتصاد
Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
پاسخ
19-10-2014، 04:43 AM, (آخرین ویرایش در این ارسال: 19-10-2014، 04:44 AM، توسط computerwoman.)
ارسال: #35
RE: اخبار گردشگری
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در همایش بین‌المللی توسعه گردشگری ایران خبر داد
بودجه 94 گردشگری به دولت رفت
در حال حاضر 900 پروژه گردشگری با 45 درصد پیشرفت فیزیکی در کشور در حال اجرا استگروه گردشگری: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در همایش بین‌المللی علمی راهبردی توسعه گردشگری ایران در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در آستانه تدوین بودجه 94 و تدوین و تصویب برنامه 5 ساله ششم کشور سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گرشگری با تلاش جمعی مسوولان و کارشناسان طی 4 ماه، پیشنهادهای بودجه 94 را تقدیم معاونت راهبردی رئیس‌جمهور کردیم. به گزارش «دنیای اقتصاد» به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی مسعود سلطانی‌فر افزود: همه پیشنهادها به غیر از احکام برنامه را یک‌سال زودتر به معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری ارائه کرده‌ایم تا منابع و امکانات به بخش‌های مختلف اختصاص یابد.

 وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و در زمینه ساخت هتل، مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری رشد چشمگیری داشته است، ادامه داد: در حال حاضر، 900پروژه گردشگری با 45 درصد پیشرفت فیزیکی در کشور در حال اجرا است. سلطانی‌فر از 500 میلیارد تومان مجموع سرمایه‌گذاری در امور عمرانی گردشگری طی سال 93 خبر داد و افزود: سال گذشته این رقم 6 میلیارد تومان بود اما سال 93 این رقم به 500 میلیارد تومان رسیده است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه شرایط خاص و ناامنی کشورهای مجاور منجر به افزایش ورود گردشگران به ایران اسلامی شده است، ادامه داد: با آغاز به‌کار دولت تدبیر و امید، تلاش‌های داخلی و خارجی در عرصه گردشگری و فعالیت‌های جدی بخش خصوصی در این صنعت، گردشگران بسیاری علاقه‌مند سفر به ایران شده‌اند.
او با اشاره به برخی مشکلات صنعت گردشگری کشور تصریح کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید با توجه به مشکلات صدور روادید، با تشکیل کارگروهی با وزارت امور خارجه و سفرا جهت تسهیل صدور روادید و لغو آن جلساتی تشکیل شد که صدور ویزا برای گردشگران خارجی تسهیل شده و زمان صدور روادید در برخی سفارتخانه‌ها به نصف تقلیل یافته و برای اتباع 190 کشور دنیا ویزای فرودگاهی به مدت دو هفته در فرودگاه صادر می‌شود.
سلطانی‌فر یکی دیگر از چالش‌های صنعت گردشگری را موانع گمرکی عنوان کرد و گفت: امروز روند تسهیلات گمرکی برای گردشگران بهتر شده است. وی خاطرنشان کرد: مشکلات مالیات بر تاسیسات گردشگری به‌رغم برخی معافیت‌ها برای سرمایه‌گذاران، عدم بهره‌مندی از ظرفیت مناطق آزاد، پیچیدگی فرآیند سرمایه‌گذاری، کم‌توجهی به نقش مهم سهم گردشگری در فعالیت‌های اقتصادی کشور، مشکلات حوزه بیمه سرمایه‌گذاری، عدم تامین زمین یا زمین با قیمت مناسب برای سرمایه‌گذاران، مشکلات سیستم حمل‌ونقل به‌دلیل تحریم‌ها وکمبود قطعات لازم و عدم پرواز مستقیم به بسیاری از کشور‌ها از مهم‌ترین چالش‌های صنعت گردشگری است.


 سهم 2 درصدی یا 10درصدی؟
معاون رئیس‌جمهور درباره مزیت‌های گردشگری ایران نسبت به سایر کشورها اظهار کرد: براساس آماری که مجمع جهانی اقتصاد از نظر شاخص رقابت‌پذیری سفر و گردشگری ارائه کرده است، کشور ما در حال حاضر در بین 140 کشور دنیا از نظر ارزان بودن هزینه‌های سفر، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
سلطانی‌فر با ابراز امیدواری نسبت به توسعه و رونق صنعت سبز و زودبازده گردشگری، تصریح کرد: گردشگری به یکی از عمده‌ترین فعالیت‌های اقتصادی در جهان تبدیل شده که درآمد 1250 میلیارد دلاری صنعت گردشگری در سال 2013 موید این مطلب است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی افزود: براساس نظر کارشناسان این حوزه درآمد کشورها در حوزه گردشگری در سال 2020 به 1600 میلیارد دلار، در سال 2030 به 1800 میلیارد دلار و در سال 2050 با نرخ رشد 5/4 درصد به 2600 میلیارد دلار می‌رسد. سلطانی‌فر گفت: در سال 2013 کشورهای مختلف با جاذبه‌های متنوع و برنامه‌ریزی‌هایی که در این حوزه داشته‌اند روزانه بین 3 تا 5/3 میلیارد دلار درآمد کسب کرده‌اند؛ این در حالی است که کشور ما با وجود جاذبه‌هایی مختلف، سهم قابل‌توجهی از این درآمد جهانی نداشته و فقط نیم درصد از این رقم به کشور ما تعلق داشته است. معاون رئیس‌جمهور اضافه کرد: سهم گردشگری در تولید ناخالص کشورهایی که این صنعت بخش کوچکی از اقتصاد آنها را تشکیل می‌دهد 2 درصد است و در کشورهایی که گردشگری رکن اساسی اقتصاد است این رقم به 10 درصد می‌رسد. رئیس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: گردشگری از لحاظ ارزآوری، اشتغال‌زایی و فقرزدایی در ترازهای پرداخت کشورها اهمیت بالایی دارد.‌


 گردشگری؛ ابزار مهم اقتصاد مقاومتی
رئیس سازمان میراث فرهنگی افزود: کشور ما افتخار میزبانی از امام هشتم شیعیان را دارد و با توجه به اینکه ایران در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته موقعیت ممتازی برای کشور ما ایجاد شده است. وی افزود: برخی تصور می‌کنند گردشگری تنها یک مقوله فرهنگی است در صورتی که رهبر معظم انقلاب به مسوولان و ریاست‌جمهوری تاکید کردند گردشگری علاوه بر مقوله فرهنگی یک مزیت اقتصادی است.
معاون رئیس‌جمهور اظهار کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی می‌توانیم با تلاش جمعی و ظرفیت‌های موجود برای دستیابی به اشتغال‌زایی درراستای اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و در شرایط کنونی که دشمن تبلیغات منفی را پیش گرفته گردشگری ابزاری مهم و زودبازده برای تبدیل تهدید‌ها به فرصت است تا روند اقتصادی کشور تعدیل پیدا کند.
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ایران از نظر جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی، توریسم سلامت و میراث ملموس و ناملموس رتبه بالایی در منطقه خاورمیانه دارد، اضافه کرد: سایر کشورهای منطقه با جاذبه‌هایی ضعیف‌تر از ایران با برنامه‌ریزی در عرصه توسعه فرهنگی و اقتصادی کشورشان، موقعیت بهتری پیدا کرده‌اند.
به گزارش «دنیای اقتصاد» نخستین همایش بین‌المللی علمی راهبری «توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران، چالش‌ها و چشم‌اندازها» به مدت دو روز در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار و در آن بیش از 300 ایده، تجربه و مقاله در قالب‌های مختلف از نویسندگان داخل کشور و تعدادی از صاحب‌نظران خارجی به بحث و تبادل نظر گذاشته می‌شود. این مقالات در محورهای «گردشگری، فرهنگ و میراث فرهنگی»، «گردشگری و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»، «گردشگری، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مدیریت محور ویژه توسعه منطقه‌ای گردشگری خراسان»، «گردشگری و اقتصاد»، «گردشگری، عزم ملی و مدیریت جهادی» و «گردشگری و آمایش سرزمینی» به دبیرخانه همایش ارسال شده‌اند. برگزاری میزگردی با مشارکت دفتر یونسکو در ایران با عنوان «نقش هفته جهانی میراث فرهنگی در توسعه پایدار گردشگری» با حضور دبیرکل یونسکو در ایران و هشت میهمان خارجی از کشورهای هنگ‌کنگ، اسپانیا، ایتالیا، هند و مالزی از دیگر بخش‌های این همایش است. برپایی نمایشگاه جانبی همایش در محل دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد و برگزاری 28 تور گردشگری جانبی نیز از برنامه‌های فرهنگی این همایش محسوب می‌شوند.
Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
پاسخ
19-10-2014، 04:44 AM,
ارسال: #36
RE: اخبار گردشگری
لزوم ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در مناطق کویری اصفهان

استاندار اصفهان بر ضرورت توسعه گردشگری و تامین امنیت گردشگران در کویر مرنجاب، دریاچه نمک و سایر مناطق گردشگری کویری استان تاکید کرد. رسول زرگرپور در بازدید از کویر مرنجاب، دریاچه نمک قلعه مرنجاب و سایر جاذبه‌های گردشگری شهرستان آران و بیدگل گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای این منطقه و همچنین جاذبه‌های توریستی کم‌نظیر آن باید توسعه گردشگری منطقه و تامین امنیت گردشگران مورد توجه قرار گیرد.

وی ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان آران و بیدگل را ضروری عنوان و اظهار کرد: طبیعت زیبای این منطقه کویری و همچنین وجود بقاع متبرکه، کاروانسراها و آثار و ابنیه‌های تاریخی، همواره این شهر را میزبان گردشگران داخلی و خارجی کرده که در این راستا توجه به نیازهای گردشگران امری ضروری است. استاندار اصفهان آب و هوای بیابانی و ماسه درمانی، پیاده‌روی در بیابان، دوچرخه سواری، موتورسواری، اسکی، رالی روی تپه‌های ماسه‌ای، شترسواری، رصد ستارگان و دیدار از بناهای تاریخی و زیارتی را از ظرفیت‌های این منطقه در جذب گردشگر توصیف کرد و افزود: باید از این ظرفیت‌ها به بهترین صورت استفاده کرد.
وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه محور توسعه استان، خدمات و گردشگری در نظر گرفته شده است باید از تمام ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی استان برای جذب گردشگران داخلی و خارجی استفاده شود. زرگرپور با اشاره به اینکه قلعه تاریخی مرنجاب در مسیر راه ابریشم واقع شده است، ادامه داد: این کاروانسرا یکی از اتراق‌گاه‌های مهم این راه به شمار می‌رفته و کاروان‌های تجاری و بازرگانی در مسیر شهرهای مرکزی ایران و شهرهای شمالی کشور از آن عبور می‌کردند.
وی حفظ و احیای آثار تاریخی منطقه را حائز اهمیت دانست و افزود: توسعه گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای امنیت و آسایش گردشگران باید مورد توجه جدی مسوولان قرار گیرد.
Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
پاسخ
19-10-2014، 04:44 AM,
ارسال: #37
RE: اخبار گردشگری
مسافران «عقاب طلایی» خدمات سفر ایران را ارزیابی می‌کنند

«عقاب طلایی» اروپا با 120 گردشگر تا چهار روز دیگر به ایران وارد می‌شود. به گزارش «ایسنا» «قطار لوکس عقاب طلایی دانوب» حرکتش را از مجارستان در مسیر «جواهرات پارسی» آغاز کرده است که با گذشتن از کشورهای رومانی، بلغارستان و ترکیه، چهارشنبه شب (30 مهرماه) به مرز ایران می‌رسد.

نخستین توقف این قطار که حامل 120 گردشگر اروپایی است، در شهر زنجان خواهد بود. قطار لوکس عقاب طلایی در ادامه به یزد، اصفهان، شیراز و تهران سفر خواهد داشت. به گفته‌ ابراهیم پورفرج، مجری این تور در ایران، نخستین مسافران این قطار لوکس، تجار و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مهم و برجسته‌ای در صنعت گردشگری و دیگر صنایع هستند که انگیزه بیشتر آنها سوای دیدن ایران، ارزیابی شرایط و خدمات سفر با قطار در ایران است.
هزینه‌ سفر با این قطار که برخی از واگن‌های آن به سبک دهه‌ 50 میلادی طراحی شده و کوپه‌های ویژه‌ آن دارای سرویس بهداشتی، حمام و مستخدم اختصاصی است، بین 13 تا 38 هزار دلار تعیین شده است. به گفته‌ رهبر گروه یکی از مدیران گلدن ایگل (عقاب طلایی)، تمام بلیت‌های این قطار تا پایان سال 2014 فروخته شده و برنامه‌ حرکت آن در مسیر جواهرات پارسی تا دسامبر سال 2015 تنظیم و اعلام شده است.
او گفته است: بلیت اولین سفر این قطار در 10 روز فروخته شد. مسافران عقاب طلایی در پایان سفر 15 روزه خود، تهران را با هواپیما ترک می‌کنند و قطار به انتظار گروه دوم که شامل 70 گردشگر اروپایی و استرالیایی است در راه‌آهن تهران خواهد ماند. مسیر گروه دوم در ایران کمی متفاوت‌تر از سفر اول خواهد بود. آنها که آبان‌ماه به ایران وارد می‌شوند پس از تهران به مشهد و کرمان می‌روند و مسیر ایران را با گذر از شهرهای شیراز، اصفهان و زنجان ادامه خواهند داد و در پایان با همین قطار از مرز رازی خارج می‌شوند. عقاب طلایی متعلق به یک شرکت خصوصی است که سفرهای ریلی لوکس را در اروپا و آسیای مرکزی اجرا می‌کند و اخیرا ایران را به فهرست مقاصد خود اضافه کرده است. این قطار عضو باشگاه‌ قطارهای لوکس دنیا است که با اجرای سفرنامه «جواهرات پارسی»، ایران را به فهرست مقاصد باشگاه قطارهای لوکس دنیا نیز اضافه کرده است.
Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
پاسخ
17-08-2015، 05:20 PM,
ارسال: #38
هشت طرح گردشگری در ایلام به بهره‌برداری می‌رسد
هشت طرح گردشگری در ایلام به بهره‌برداری می‌رسد

دنیای اقتصاد، ایلام، فریبا سبز مرادی: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت:


همزمان با هفته دولت هشت طرح با محوریت توسعه زیرساخت‌های گردشگری این استان به بهره‌برداری می‌رسد. عبدالمالک شنبه‌زاده افزود: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها 20میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شده است. وی از جمله این طرح‌ها به توسعه و تکمیل هتل ماداکتو دره شهر، هتل نخل جنوب دهلران و رستوران بین راهی امام رضا(ع) در روستای زنجیره شهرستان چرداول اشاره کرد. شنبه‌زاده افزود: مرکز تفریحی سرگرمی اسب‌سواری حریر ایلام، سفره‌خانه سنتی ایلام، چایخانه سنتی و کارگاه صنعت معرق در قلعه والی و نورپردازی کاخ موزه فلاحتی دیگر طرح‌هایی هستند که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند.
Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
پاسخ
25-08-2015، 06:23 PM,
ارسال: #39
RE: اخبار گردشگری
مخالفت کهرم با طرح آشوراده
طرح گردشگری آشوراده میانکاله را نابود می‌کند

مشاور سازمان حفاظت محیط زیست معتقد است اگر بخواهیم آشوراده قطب گردشگری شود، باید در این منطقه سرمایه‌گذاری شود و این سرمایه صرف ایجاد امکانات مختلف گردشگری همچون هتل، شهربازی، رستوران یا برای نمونه پیست اسب سواری و... شود؛ درحالی که همه اینها پناهگاه حیات وحش میانکاله را از بین خواهد برد.


دکتر اسماعیل کهرم در واکنش به اظهارات معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که گفته بود حتی مناطق تحت حفاظت محیط‌زیست نیز باید به بهره‌برداری برسند به «ایلنا» گفت: «مسلم است که در طرح توسعه گردشگری آشوراده تنها به هتل، پارکینگ و رستوران بسنده نخواهد شد و همه امکاناتی که معمولا در طرح‌های گردشگری وجود دارد، در آن جا پیاده خواهد شد.»
وی با بیان اینکه باید در این زمینه واقع‌بینانه رفتار کنیم، گفت: «محال است که تنها در آشوراده چند اقامتگاه تاسیس و سپس به گردشگر گفته شود که اجازه نداری وارد پناهگاه حیات وحش میانکاله شوی؛ زیرا آشوراده چیزی ندارد، در آنجا تنها چند واحد مسکونی و تشکیلات شیلات قرار دارد و به درد گردشگر نمی‌خورد. این میانکاله و تالاب آن است که می‌تواند برای جذب گردشگر استفاده شود.» مشاور ارشد سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مشکلات تالاب انزلی، تصریح کرد: « در تالاب انزلی هم ابتدا که طرح گردشگری مطرح شد؛ جای نگرانی نبود، اما اکنون با 2800 قایقی که آنجا وجود دارد، شاهد مشکلات بسیاری هستیم؛ از جمله آنکه تمام نیلوفرهای آبی این منطقه که پرستوهای دریایی روی برگ‌های آن لانه می‌سازند، به خاطر پروانه قایق‌ها زیر آب غرق شده‌اند.»

کهرم خاطرنشان کرد: « طبیعت گردی در آشوراده متکی بر میانکاله خواهد بود، در حالی که میانکاله پناهگاه حیات وحش است و با طبیعت‌گردی جور در نمی‌آید و طبق قانون نمی‌توان در این منطقه را روی گردشگر باز کرد.»

این کارشناس محیط زیست در پایان تاکید کرد: «گردشگری جاده می‌خواهد، قایق می‌خواهد وهمه این‌ها آسیب‌های جدی به طبیعت وارد می‌کند؛ گرچه مدافعان طرح توسعه گردشگری آشوراده عنوان می‌کنند که طبیعت‌گردی را به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند که به پناهگاه حیات وحش آسیبی نزند، اما تجربه نشان داده که حتی در سوییس هم نتوانسته‌اند چنین برنامه‌ریزی را انجام دهند.»
Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
پاسخ
25-08-2015، 06:23 PM,
ارسال: #40
RE: اخبار گردشگری
افتتاح 4 پروژه عمراني و گردشگري در منطقه آزاد كيش
نخستین بانک خارجی در کیش افتتاح می‌شود

چهار طرح عمرانی- گردشگری استخر المپیک، باغ راه ایرانی، گذر طبیعت و پارک ساحلی ماهیگیر به مناسبت هفته دولت در جزيره كيش افتتاح شد. به گزارش روابط عمومي منطقه آزاد كيش، علي اكبر تركان، مشاور رئيس‌جمهور در حاشيه اين مراسم  با اشاره به برنامه‌هاي منطقه آزاد كيش براي جذب گردشگران خارجي  گفت:


«به رغم آنكه آمار و ارقام گردشگری داخلی جزیره قابل قبول است، اما هنوز برای رونق و جذب گردشگر خارجی پنجره‌ای گشوده نشده است.» وی با تاکید براینکه در حال حاضر مشکل گردشگری کیش قیمت‌ها نیست، خاطرنشان کرد: «موضوع اصلی کیفیت است و نه قیمت. قیمت‌ها پایین است اما آن چیز که گردشگران به دنبال آن هستند، افزایش کیفیت و خدمات رسانی است. معتقدم در فضای جدید و با بازشدن فضای بین المللی باید این بخش نیز در اولین فرصت فعال شود.»

مدیرعامل منطقه آزاد کیش نيز در این مراسم از موافقت بانك مركزي براي فعاليت اولين بانك خارجي در اين منطقه خبرداد و افزود: «با توجه به اينكه جزیره محل خوبی برای فعالیت بانک‌های خارجی به حساب می‌آید، رئیس بانک مرکزی با فعالیت اولين مرکز آزاد مالی خارجي در کیش  موافقت كرده که به زودی در قالب kifc در این جزیره فعالیت خواهد کرد و بانک مرکزی آیین‌نامه و دستورات لازم را تدوین و ابلاغ کرده است.» علي اصغر مونسان با اشاره به اینکه ۴ میلیون متر مربع پروژه در حال ساخت در منطقه آزاد كيش وجود دارد، بيان كرد: «حجم پروژه‌های نیمه تمام به شدت کاهش یافته و در حال حاضر موانع پروژه‌های نیمه‌تمام رفع شده و زمین‌هایی که در دولت گذشته به سرمایه‌گذاران اعطا شده اما اقدامی در جهت ساخت پروژه صورت نگرفته در مسیر فسخ قرارداد‌ها قرار گرفته است.»
Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Photo جاذبه های گردشگری یزد raadina 0 231 10-07-2018، 12:01 PM
آخرین ارسال: raadina
  فرهنگ گردشگری کدهای اخلاقی برای تورگردانان خانوم خانوما 0 860 12-12-2013، 04:56 AM
آخرین ارسال: خانوم خانوما
  اقتصاد گردشگری ضریب فزاینده جادویی توریسم computerwoman 0 921 11-12-2013، 04:32 AM
آخرین ارسال: computerwoman
  طی مراسم تودیع و معارفه معاون گردشگری از وزارت خارجه آمد computerwoman 0 998 04-11-2013، 06:33 AM
آخرین ارسال: computerwoman
  تونل زیرآبی ترکیه در خدمت گردشگری آسیا و اروپا computerwoman 0 939 02-11-2013، 03:11 PM
آخرین ارسال: computerwoman
  یک عضو جامعه تورگردانان ایران: کمبودهایی در زیرساخت‌های گردشگری خواهیم داشت computerwoman 0 1,033 02-11-2013، 03:07 PM
آخرین ارسال: computerwoman
  در نخستین کنفرانس گردشگری الکترونیکی ایران بررسی شد چالش ها و راهکارهای گردشگری الکتر computerwoman 0 1,090 02-11-2013، 01:27 PM
آخرین ارسال: computerwoman
  تدوین بیمه انفرادی گردشگری در گرو تعامل معاونت گردشگری و وزارت کشور خانوم خانوما 1 1,172 31-10-2013، 06:28 PM
آخرین ارسال: Diba
  فرهنگ گردشگری حراست از منابع معنوی توام با حفظ منابع طبیعی خانوم خانوما 0 992 31-10-2013، 06:02 AM
آخرین ارسال: خانوم خانوما

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان