انجمن تفریح و سرگرمی خانوم خانوما




اخبار گردشگریزمان کنونی: 04-06-2020، 09:34 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: computerwoman
آخرین ارسال: computerwoman
پاسخ 45
بازدید 10842

امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اخبار گردشگری
07-07-2014، 04:06 AM,
ارسال: #11
RE: اخبار گردشگری
آژانس منتخب فدراسیون فوتبال تعلیق شد

 آژانس «تعطیلات رویایی»، منتخب فدراسیون فوتبال در اجرای تورهای جام جهانی برزیل، با حکم اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران تعلیق شد. به گزارش «ایسنا» رجبعلی خسروآبادی - مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران - با اعلام این خبر و با اشاره به شکایت‌های گرفته‌شده از برخی مسافران این آژانس، گفت: براساس گزارش شورای معاونان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، کمیته فنی در این اداره به‌منظور رسیدگی به تخلفات و شکایت‌ها از آژانس «تعطیلات رویایی» تشکیل شد که حکم تعلیق پروانه آن روز گذشته صادر و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: براساس ادعای مطرح‌شده از سوی این آژانس برای جلب رضایت همه مسافرانش که به جام جهانی اعزام شدند، اداره میراث فرهنگی و گردشگری به «تعطیلات رویایی» 15 روز مهلت داد تا رضایت همه مسافرانش را جلب کند. اگر این اتفاق رخ دهد، کمیته فنی دوباره تشکیل می‌شود و پس از تایید گزارش‌های جدید، حکم قبلی (تعلیق پروانه) باطل خواهد شد. او در ادامه با بیان اینکه قبلا به فدراسیون فوتبال تذکر داده بودیم که این آژانس، توانایی انجام وظایف محول‌شده را ندارد‌، اظهار کرد: آژانس «تعطیلات رویایی» مدعی است، همه مشکلات اتفاق‌افتاده در تور جام جهانی، به فدراسیون فوتبال و ناهماهنگی‌های آن مربوط می‌شود.
خسروآبادی در پاسخ به این پرسش که به ناهماهنگی‌ها و کم‌کاری‌های فدراسیون که به اجرای تورها مربوط می‌شود، چگونه و از چه طریق رسیدگی خواهد شد‌؟ گفت: براساس گزارش شورای معاونان و همچنین شکایت‌ها، گزارش کاملی را برای رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نوشتم و تقاضا کردم به بندهای مشخص در این گزارش، توجه و رسیدگی شود. او همچنین درباره شکایت‌های دریافت‌شده از سایر مجریان تورهای جام جهانی، توضیح داد: تا کنون همه شکایت‌های دریافت‌شده به «تعطیلات رویایی» (آژانس منتخب فدراسیون فوتبال) مربوط بوده است. البته بین دو دفتر مجری تور که با یکدیگر همکاری داشتند نیز اختلاف‌هایی وجود دارد که این موضوع ربطی به مسافران ندارد، ولی ما به آن نیز رسیدگی خواهیم کرد. به گزارش «دنیای‌اقتصاد» مدیر آژانس مذکور پیش از این به خبرنگار ما از ایجاد مشکلات ناشی از ناهماهنگی‌های فدراسیون خبر داده بود.
Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
پاسخ
07-07-2014، 04:07 AM,
ارسال: #12
RE: اخبار گردشگری
سهم مسلمانان از توریسم
گردشگری حلال مزیت رقابتی ایران

ساسان قاسمی، علی صمیمی سده:  امروزه گردشگری یکی از پردرآمدترین صنعت‌ها به شمار می‌رود که کشورهای مختلف هر یک با مزیت‌های رقابتی خاص خود سعی در ورود به کارزار رقابتی این صنعت و ارائه پیشنهادهای جذاب برای گردشگران دارند. کشورها و شهرها به عنوان عرضه‌کنندگان در این صنعت هر یک خدمات خاصی را مخصوص دسته خاصی از مشتریان با توجه به ایدئولوژی‌ها و ارزش‌های فرهنگی و مذهبی خود ارائه می‌دهند تا بتوانند با جذب گردشگران مورد نظر خود از مزایای این صنعت استفاده کنند.  یکی از انواع گردشگری که به تازگی بر سر زبان‌ها افتاده گردشگری حلال است. تاکیدات اخیر مقاماتی چون رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و همچنین رئیس‌جمهور و وزیران محترم و اختصاص بودجه برای این نوع گردشگری بازار بحث و گفت‌وگوی موافقان و مخالفان را بر سر این موضوع گرم کرده است، اما اولین پرسش‌هایی که به نظر می‌رسد این است که گردشگری حلال چیست؟ چرا به وجود آمد؟ و تفاوت آن با سایر انواع گردشگری در چیست؟



 برند حلال و توسعه گردشگری مسلمانان
یکی از مشکلات موجود برای مسلمانان در صنعت توریسم همواره این بوده است که به‌رغم اینکه دین اسلام افراد را ترغیب به سفر و دیدن عالم می‌کند، اما ساختار فرهنگی بسیاری از کشورها به گونه‌ای است که قوانینی بسیار متفاوت از قوانین موجود در دین اسلام و موارد منع شده در آن دارند و اساسا قصد سفر در دیدگاه اسلام در جنبه‌هایی متفاوت است. با داشتن چنین اهداف و انگیزه‌هایی مسلمانان در بسیاری از سفرها با محدودیت‌هایی مواجه هستند که از آن جمله می‌توان به مواردی مانند یافتن غذای حلال، سرو گسترده نوشیدنی‌های الکلی و اختلاط زن و مرد موجب ایجاد محدودیت‌هایی برای آنان اشاره کرد که این موارد موجب ایجاد محدودیت‌هایی در سفرهای آنان می‌شود، اما از سوی دیگر تعداد زیاد مسلمانان موجب ایجاد جنبش‌هایی در حل این مشکلات و استفاده از این بخش بازار در صنعت گردشگری شده است. ظهور برند حلال یکی از راه‌حل‌های این موضوع بود که با کمک سازمان کنفرانس اسلامی و ایجاد استانداردهایی برای آن به وجود آمد. این برند نوعی استاندارد است که با بررسی کالاهایی که استفاده از آنها حلال است این استاندارد را به آنها می‌دهد و وجود آرم این استاندارد نشان‌دهنده آن است که استفاده از این کالا مانند غذا از نظر قوانین شرعی حلال محسوب می‌شود. در ادامه استفاده از لوگو و آرم حلال روی رستوران‌ها و برخی مراکز تفریحی به‌عنوان نشانه‌ای برای منطبق بودن این مکان با قوانین حلال رواج یافت. استقبال گسترده مسلمانان از این برند و وجود مشکلات آنها در گردشگری موجب تعریف حوزه‌های گردشگری اسلامی و گردشگری حلال شد؛ آن قسم از گردشگری که در آن مکان‌های پیشنهاد شده به مسلمانان منطبق بر اصول شریعت و حلال است. نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد آن است که منظور از گردشگری حلال تنها استفاده از مکان‌های مذهبی در طول سفر نیست بلکه منظور آن است که مسلمانان بتوانند از همه انواع تفریحات استفاده کنند به شرطی که این تفریحات مغایر با اصول شریعت نباشد. 


 ترکیه؛ نمونه موفق
استفاده از این نوع گردشگری و بازاریابی مناسب برای آن، توانسته موجب جذب مسلمانان زیادی به کشورهای پیشنهاددهنده مانند مالزی و ترکیه شود که الگوهای مناسبی را در ایجاد محیط مناسب برای استفاده از این نوع گردشگری ایجاد کرده‌اند. ترکیه از کشورهایی است که در سال‌های اخیر در زمینه گردشگری موفق عمل کرده و جزو 10 کشور برتر در ورود گردشگر در سال‌های اخیر بوده است و از کشورهایی است که گردشگری حلال را پیشنهاد می‌دهد. این کشور پتانسیل بالایی مانند موقعیت جغرافیایی، آب و هوا، طبیعت، ساختار دموگرافیک چندفرهنگی و تنوع تاریخی دارد که وجود عوامل متعدد موجب پتانسیل بالای این کشور در جذب گردشگر شده است. یکی از انواع گردشگری که این کشور به آنها پرداخته است گردشگری حلال است. این کشور به این منظور هتل‌های مخصوصی را تعبیه کرده است که در آنها قواعد شرعی رعایت می‌شود؛ مواردی چون وجود ساحل‌های جداگانه برای مرد و زن، سرو غذاهای حلال، عدم سرو نوشیدنی‌های الکلی در کافی شاپ و ممنوع بودن عکسبرداری در ساحل. 
 متغیرهای مهم و مزیت‌های ایران
اما هتل‌ها تنها یکی از متغیرهای حلال است. صاحب‌نظران 6 متغیر را برای ایجاد محیط حلال ایجاد کرده‌اند که به شرح زیر است: پذیرایی، هتلداری، جاذبه‌های دیدنی، کالاها و بازارها، خدمات مسافرتی و حمل‌ونقل. کشورهایی که خدمات گردشگری حلال ارائه می‌کنند تمام این موارد را در جهت قوانین اسلامی قرار می‌دهند. 
آمار سازمان گردشگری جهانی نشان می‌دهد استقبال از این نوع گردشگری مناسب بوده و در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است. با دانستن این رشد سوالی که به ذهن می‌رسد این است که آیا ایران مکان مناسبی برای توسعه این نوع گردشگری هست یا خیر؟ با بررسی دقیق مزیت‌های رقابتی ایران در گردشگری می‌توان گفت ایران گذشته از سرمایه‌گذاری ناکافی در توسعه زیرساخت‌های لازم، در مقایسه با کشورهایی چون ترکیه و مالزی، در سه بُعد مکان‌های مذهبی، مکان‌های تاریخی و طبیعت چهار فصل می‌تواند عرضه‌کننده خدمات گردشگری باشد. 
مزیت رقابتی که ایران در ارائه گردشگری حلال و خدمت‌رسانی به بازار مشتریان دارد آن است که ایران به علت برقراری قواعد اسلامی در کشور نیاز کمتری به برنامه‌ریزی هتل‌ها و رویداد‌های خاص به این دسته از گردشگران دارد چرا که تمام هتل‌ها، رستوران‌ها و تفریحگاه‌ها در واقع به‌طور پیش‌فرض قوانین حلال را رعایت می‌کنند. به این طریق ایران می‌تواند اماکن مذهبی، تاریخی و تفرجگاه‌های طبیعی خود را به این قسمت از گردشگران پیشنهاد دهد. یکی از موارد دیگر قابل ارائه به این دسته از مشتریان برگزاری رویدادهای خاص به مناسبت‌های مذهبی مانند ماه رمضان و محرم است که البته باید و در این رویدادها و برنامه‌های گردشگری باید اصل بر وحدت بین مذاهب اسلامی باشد چرا که عدم رعایت این اصل موجب کاهش بازدید گردشگران دیگر مذاهب اسلامی از ایران خواهد شد. 
نکته مهم در ارائه برنامه‌های گردشگری حلال این است که در پرداختن به این مشتریان نباید همه تخم مرغ‌ها را در این سبد گذاشت چرا که جاذبه‌های دیگر کشور ایران به‌خصوص جاذبه‌های فرهنگی و ملی و تاریخی خود از قوت‌های منحصربه‌فرد ایران محسوب می‌شود که قابلیت جذب بالای گردشگران را از سراسر جهان دارد. امید است سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب در این بخش بتواند راهگشای صنعتی باشد که می‌تواند آینده را از آن ما سازد.
Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
پاسخ
07-07-2014، 04:08 AM,
ارسال: #13
RE: اخبار گردشگری
چگونه صنایع‌دستی را قیمت‌گذاری کنیم؟

[تصویر:  e80070abcb5ddd0d842d29d575f56175.jpg]
تعیین ارزش یا مبلغی که مصرف‌کننده برای دریافت آنچه ارائه شده باید بپردازد، یکی از مهم‌ترین موضوعات در کسب‌وکار صنایع‌دستی به‌ویژه در ایران است. قیمت محصولات دستی ما باید به گونه‌ای باشد که بتواند با محصولات سایر کشورها رقابت کند. گاه لازم است برای به دست آوردن یک بازار خاص قیمتی کمتر از رقبا در نظر گرفت تا با یک حرکت تهاجمی بازار را به دست آورد. همچنین گاهی اوقات لازم است با قیمت‌گذاری تبعیضی برخی بازارها را که سنخیت کمتری با ما دارند، فعال کرد. باید ابتدا بازاری را که می‌خواهیم در آن فعالیت کنیم، تعیین و از همین ابتدا تکلیف خود را با سایر کشورها یا رقبا مشخص کنیم.



 چگونه با رقبا مواجه شویم؟
سه روش اساسی برای مواجهه با رقبای دیگر وجود دارد: اول به صورت منطقی یا مانند رقیب عمل کنیم و سعی کنیم بهتر از او فعالیت کنیم، دوم اگر قدرت کافی و پتانسیل لازم داریم در برابر رقیب قرار بگیریم و او را خارج کنیم و در حالت سوم به‌طور کلی از رقابت اجتناب کرده و سعی در به دست آوردن بازارهای جدیدی کنیم که رقیب در آنها حضور ندارد یا حضور او کمرنگ است. سوال اساسی‌تر آنکه اصولا در بخش صنایع‌دستی جهانی رقیب ما کیست؟ ممکن است در صنایع‌دستی تخصصی و منحصربه‌فرد، کالایی را به عنوان رقیب نداشته باشیم، اما در فضای تجاری رقیبان سرسختی وجود دارند که توانسته‌اند سهم زیادی را از سبد خرید مصرف‌کنندگان به خود اختصاص دهند. رقیب صنایع دستی ایران در بازارهای بین‌الملل آن کشور، نام تجاری یا شرکتی است که مبلغی را که مصرف‌کننده خواهان هزینه آن برای خرید صنایع‌دستی بوده به خود اختصاص می‌دهد و ما را در حاشیه تعریف می‌کند. مطلوب آن است که بتوان خرید صنایع‌دستی را برای خریدار به عادت تبدیل کرد و اگر این کار انجام بگیرد می‌توان به اهداف رسید. 


 عناصر قیمت‌گذاری
قیمت‌گذاری باید هماهنگ با سه عنصر دیگر باشد؛ در ابتدا که کسی کالای ما را نمی‌شناسد، باید یک نوع قیمت و در مراحلی که محصول ما وارد رقابت شدید شده قیمتی دیگر و در اوج تقاضای مصرف‌کننده قیمتی معقول در نظر بگیریم و این یعنی انعطاف‌پذیر بودن سیستم قیمت‌گذاری. هرگاه بخواهیم به‌عنوان قدرتی در بازار جهانی مطرح شویم مطمئنا کانون‌های پرنفوذ، چندان استقبالی از آن نخواهند کرد. چون ما درآمد آنها را با خطر روبه‌رو می‌کنیم. حتی ممکن است با تبانی یا طعمه‌گذاری و نیز زیر قیمت‌گذاری تهاجمی درصدد خارج کردن ما از بازار باشند. در چنین حالتی باید با تمرکز بر کیفیت و برتری‌های نسبی محصولات خود و شناسایی مشتریان بالقوه ایستادگی کنیم. گاه قوانین ناعادلانه‌ای که گروه‌های هماهنگ قدرتمند ساخته‌اند، اجازه مانور فراگیر را در بازار نمی‌دهد. در صحنه داخل کشور برای ترویج استفاده از صنایع‌دستی در خوش‌بینانه‌ترین حالت می‌توان از قیمت‌ یارانه‌ای استفاده کرد. البته دولت در چنین پرداخت‌هایی با محدودیت روبه‌رو بوده و با توجه به همخوانی و آشنایی مصرف‌کننده داخلی با فرهنگ و تمدن کشور، راحت‌تر می‌توان ارتباط برقرار کرد. خالص‌سازی قیمت برای ایجاد تحرکی در مصرف‌کننده و استفاده از قیمت‌های پایین در مراحل اولیه لازم و ضروری خواهد بود. اما به‌تدریج می‌توان قیمت‌ها را ارتقا داد. کم‌کردن قیمت یک محصول زمانی معنی می‌دهد که هدف، گسترش بازار برای خریداران جدیدی باشد که نمی‌توانند در قیمت بالاتر خرید کنند. اما در بازارهای جهانی، قضیه فرق می‌کند. در اینجا قیمت بر اساس رقابت و کیفیت تعیین می‌شود. برخی شرکت‌ها به عنوان رهبران قیمت مطرح هستند و سایر کشورها مجبورند از نحوه قیمت‌گذاری آنها تبعیت کنند، ‌تا مراحلی که بتوانند رهبری بازارها را به دست گیرند.می‌توان از یک مجموعه قیمت‌گذاری استفاده کرد، به این ترتیب که گاه از قیمت‌های پایین و درجایی دیگر به صورت قیمت‌گذاری قسطی استفاده شود. فروش دو یا چند کالا در یک بسته و درنظر گرفتن تخفیفات مقداری، ‌نقدی، فصلی یا جغرافیایی از دیگر ابزارهای در دست برای پویایی نحوه قیمت‌گذاری در بازارهای جهانی هستند. 
منبع: کتاب مدیریت بازاریابی و صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، انتشارات دفتر پژوهش‌های فرهنگی
Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
پاسخ
07-07-2014، 04:08 AM,
ارسال: #14
RE: اخبار گردشگری
به جز پایتخت
در راستای شناخت ایران
تورگردانان اروپایی در کرمانشاه

شرکت هلدینگ گردشگری مارکوپولو اقدام به برگزاری تور آشناسازی کرمانشاه برای تورگردانان برجسته شرکت‌های بزرگ تورگردانی اروپایی و آمریکایی متشکل از مدیران آژانس‌های گردشگری کشورهای آلمان، لهستان، بلژیک، ایتالیا و برزیل کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه این تورگردانان طی یک روز در استان ضمن بازدید از مجموعه تاریخی فرهنگی طاق بستان، مجموعه ثبت جهانی شده بیستون، تکیه معاون الملک و بازار سنتی کرمانشاه، از دیگر تاسیسات گردشگری نیز بازدید به عمل آوردند.
 محمدرضا ستایش‌فر معاون گردشگری در این خصوص گفت: این دومین هیات خارجی مرتبط با امر گردشگری است که از ابتدای سال جاری تاکنون از استان کرمانشاه بازدید می‌کنند. 
وی تاکید کرد: تا پیش از این، تورهای خارجی بیشتر در استان‌های تهران، اصفهان و شیراز تردد داشتند، اما با تلاش‌های صورت گرفته کرمانشاه نیز به‌عنوان مقصد جدید تورهای خارجی تعیین شده است.
وی یادآور شد: گردشگران به دنبال مسیرهای جدید گردشگری در ایران هستند که استان کرمانشاه با توجه به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری که دارد و همچنین زیرساخت‌های مناسبی همچون فرودگاه بین‌المللی، راه مناسب، مراکز اقامتی و... می‌تواند به عنوان مقصد جدید گردشگران خارجی در ایران شناخته شود.
ستایش فر تصریح کرد: یقینا تحول چشمگیری در عرصه گردشگری استان کرمانشاه در راه است.همچنین در مراسمی که به مناسبت حضور این تورگردانان ترتیب داده شده بود تعدادی از مقامات ارشد سیاسی اداری استان و شهر کرمانشاه ازجمله استاندار، معاون برنامه‌ریزی استاندار و شهردار کرمانشاه نیز 
حضور داشتند. 
در این مراسم استاندار کرمانشاه اظهار امیدواری کرد که چنین بازدیدهایی منتج به توسعه گردشگری و زمینه ساز تعامل فرهنگی بیشتر با دیگر کشور‌ها شود.
وی با شرح مختصری از توانمندی‌های استان کرمانشاه از جمله وجود بیش از 2 هزار اثر ثبت شده ملی وسایت جهانی بیستون، طبیعت کم‌نظیر استان، غذاهای محلی و زندگی عشایر، اظهار نمود: همگی این موارد از سالیان دور مورد توجه جهانگردان بوده‌اند.
رضایی، استاندار کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به اهمیت فراوانی که دولت آقای روحانی در برنامه‌های نوین خود برای حمایت از صنعت گردشگری قائل است، مسوولان ارشد استان و شهر کرمانشاه نیز خود را موظف به فراهم کردن امکانات رفاهی، برگزاری رخدادهای مورد علاقه گردشگران، حفظ میراث فرهنگی و محیط‌زیست استان و تسهیل و توسعه صدور روادید در مقصد می‌دانند. 
وی افزود: با انعقاد تفاهم‌نامه‌های دوجانبه و چند جانبه، سعی در ایجاد فرصت‌های فرهنگی، اقتصادی و محیط‌زیست داریم و قصد داریم فرصت‌های از دست رفته گذشته را جبران کنیم تا دو جامعه گردشگرپذیر و گردشگرفرست بتوانند تبادل و تعامل سازنده‌ای برای توسعه همه جانبه گردشگری و با اولویت زیرساخت‌ها و امکانات جامعه بومی‌و گردشگران مهیا کنند. در پایان تورگردانان مدعو پیشنهادهای خود را در زمینه بهبود خدمات گردشگری 
ارائه کردند.
همچنین تعدادی از تورگردانان به برنامه‌های آتی خود برای ورود گروه‌های گردشگری از کشورهای مربوطه خود به ایران و ازجمله به شهر کرمانشاه اشاره و اظهار امیدواری کردند شهر کرمانشاه با توجه به جاذبه‌های گردشگری توانایی‌های زیرساخت گردشگری آن سهم قابل توجهی از این گردشگران را به خود جذب کند.
Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
پاسخ
03-08-2014، 07:41 AM,
ارسال: #15
RE: اخبار گردشگری
افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور از موافقت ایران با افزایش پروازهای شرکت هواپیمایی امارات بر فراز آسمان ایران خبر داد و گفت: «بر این اساس پروازهای عبوری این شرکت از 60 پرواز روزانه به 130 پرواز خواهد رسید.»

به گزارش «ایرنا» به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور؛ ابراهیم شوشتری افزود: «پس از سانحه تاسف‌بار سقوط هواپیمای مالزی در مسیر آمستردام - کوالالامپور در شرق اوکراین و وضعیت اخیر منطقه، دفتر منطقه‌ای ایکائو و چندین شرکت هواپیمایی از جمله امارات درخواست افزایش عبوری پرواز‌های خود را از طریق فضای کشورمان ارائه دادند.» او اوضاع امنیتی عراق و منطقه و همچنین ثبات امنیت در آسمان ایران را علت تقاضای استفاده بیشتر ترانزیت از فضای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: «موافقت اصولی برای انجام پرواز از فضای کشورمان به دفتر منطقه‌ای ایکائو اعلام شد تا هر کدام از ایرلاین‌های خارجی تقاضای خود را به اداره اجازه پروازها ارسال تا پس از بررسی، مجوز پروازی برای آنان صادر شود.» شوشتری افزود: «پس از پاسخ مثبت شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری، تعدادی از پروازها از جمله پرواز روزانه هواپیمایی مالزی در مسیر آمستردام به کوآلالامپور (MH17) از روز پس از سانحه از فضای جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند.» معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور همچنین اظهار کرد: «متعاقب این درخواست، مدیر هواپیمایی امارات در ایران، تقاضای افزایش روزانه 70 پرواز عبوری از فضای کشورمان را داشت که ضمن موافقت با درخواست آن شرکت، مجموع پروازهای عبوری آن شرکت در آینده نزدیک روزانه به 130 پرواز خواهد رسید». او با بیان اینکه در صورت توزیع مناسب پروازها در طول شبانه‌روز، آسمان ایران ظرفیت پذیرش 750 پرواز عبوری در روز را دارد، گفت: در حال حاضر روزانه 545 پرواز عبوری از آسمان ایران انجام می‌شود که تا پیش از سانحه سقوط هواپیما در شرق اوکراین این تعداد 475 پرواز بود. او موقعیت جغرافیایی و خاص ایران، بهره‌مندی از امکانات و تجهیزات ناوبری و رعایت استانداردهای هوانوردی، برخورداری از پرسنل متخصص و مهم‌تر از همه ثبات امنیت در فضای ایران را علت افزایش تقاضای شرکت‌های هواپیمایی برای عبور از آسمان ایران اعلام کرد.
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: برای افزایش پروازهای عبوری به‌منظور استفاده از تمام ظرفیت‌های فضای کشور، بازنگری در تعرفه‌ها، اصلاح ساختار راه‌های هوایی و اطلاع‌رسانی مناسب و درست از وضعیت جمهوری اسلامی ایران و امکانات ناوبری و سرویس‌های استاندارد مرکز کنترل پرواز به‌صورت 24 ساعته در بیش از 90 راه هوایی کشور را ضروری دانست.
Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
پاسخ
30-08-2014، 06:05 AM,
ارسال: #16
RE: اخبار گردشگری
ارزیابی اقبال دولت نسبت به گردشگری
توریسم اولویت دولت براي رونق اقتصادی می‌شود؟

طی تفاهم‌نامه‌ای ، بخش خصوصی عهده‌دار نرخ‌گذاری و نيازسنجي هتل‌ها می‌شود


 دکتر روحانی در دیدار با رهبر انقلاب به مناسبت هفته دولت، رشد تولید در بخش‌های «نفت و گاز، کشاورزی، صنایع و معادن» و افزایش ورود گردشگر خارجی به کشور را از جمله نشانه‌های آغاز رونق و رشد مثبت اقتصادی برشمرد و افزود: البته برای خروج از رکود، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که مبتنی بر اتکا به تولید داخل و افزایش صادرات غیر نفتی است، مورد توجه جدی دولت قرار دارد.

این اولین باری نیست که بهره‌گیری از صادرات غیرنفتی به‌خصوص گردشگری، در جهت خروج از رکود مورد تاکید قرار می‌گیرد؛ آن هم از سوی مقام اول اجرایی کشور. در همین هفته دولت، نقش گردشگری در توسعه کشور در سخنان معاونان رئیس‌جمهور مورد تاکید قرار گرفته است.
معاون اول رئیس‌جمهور در آغازین روزهای هفته‌ای که گذشت در سفری به استان اصفهان، با خاطرنشان کردن لزوم افزایش سهم گردشگری در اقتصاد ایران، از اعطای تسهیلاتی ویژه به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری کشور خبر داد. دکتر اسحاق جهانگیری اظهار کرد: در مقطع فعلی طرح‌های مهمی در استان اصفهان در دست اجرا است که در این سفر تلاش خواهیم کرد در جلساتی که با مسوولان استان برگزار می‌شود، مشکلات و موانع پیش روی طرح‌ها و مسائل مردم استان را مرتفع سازیم.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور نیز در همین هفته به بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای تحقق اهداف چشم‌انداز 20 ساله و توسعه همه‌جانبه کشور تاکید کرد و یکی از این سازوکارها را توجه به ظرفیت‌های بخش گردشگری برشمرد. محمدباقر نوبخت اظهار کرد: امروزه گردشگری یا در بحث فرهنگی و ابنیه‌های تاریخی مورد توجه است یا در بحث سلامت که خوشبختانه پیشرفت‌های خوبی در بحث سلامت در کشور ایجاد و اعتمادسازی شده است و این می‌تواند ظرفیت خوبی برای جلب گردشگران سلامت باشد. 
علاوه‌بر این، معاونت‌های مختلف سازمان میراث فرهنگی در هفته دولت گزارشی از عملکرد خود منتشر کرده‌اند. معاون گردشگری در گزارش خود از مذاکره و نشست مشترک با قائم‌مقام وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه به‌منظور توسعه همکاری‌های گردشگری میان دو کشور خبر داد و گفت: ما مذاکره و نشست مشترک با رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ترکیه را در دستور کار خود قرار دادیم که این امر به‌منظور برنامه‌ریزی برای اجرای تورهای تلفیقی و فعالیت‌های مشترک انجام شد. مرتضی رحمانی‌موحد تصریح کرد: مذاکره با مقامات عالی رتبه گردشگری کشورهای عضو سازمان جهانی جهانگردی و رایزنی و تبادل نظر در جریان برگزاری بیست و ششمین نشست مشترک کمیسیون جنوب آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی جهانگردی را می‌توان یکی از مهمترین اقدامات معاونت در راستای گسترش روابط بین‌الملل دانست. همچنین معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی از اجرای طرح جانمایی و میزان پراکندگی هتل‌های کشور در نقشه‌ها خبر داد و تصریح کرد: براساس تفاهم‌نامه با سازمان نقشه‌برداری کشور از این پس هتل‌ها، مراکز اقامتی و رستوران‌های بزرگ سراسر کشور در نقشه‌هایی که توسط این سازمان تهیه می‌شود، مشخص خواهند شد. سعید شیرکوند با اعلام این خبر که یارانه سود 250 پروژه که جزو تعهدات به جا مانده از دولت قبل بود، پرداخت شده است، افزود: جلوگیری از پرداخت‌های اضافی به مبلغ 20 میلیارد تومان که بر اثر بی‌اطلاعی یا سهل‌انگاری مسوولان در حال وقوع بود از دیگر اقدامات معاونت سرمایه‌گذاری در یک سال اخیر است.
اما چه میزان از اینها تنها حرف است و چه میزان از آنها عملی شده؟ دولت همان‌قدر که به رونق گردشگری روی خوش نشان داده آیا توانسته گامی عملی بردارد؟ بخش خصوصی در این زمینه چه فکر می‌کند؟


 نمایشگاه‌ها، نقطه قوت دولت
رئیس جامعه تورگردانان در ارزیابی دولت در بحث گردشگری به «دنیای اقتصاد» گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در طول یک سال گذشته توانسته است بخشی از مشکلات و معضل‌های اساسی این صنعت را مرتفع کند. ابراهیم پورفرج در همین رابطه به پرداخت بدهی نمایشگاه‌های خارجی اشاره و اضافه کرد: زمانی که ما به عنوان فعال حوزه گردشگری قصد داشتیم در نمایشگاه‌های بین‌المللی نظیر نمایشگاه برلین شرکت کنیم، به‌دلیل این بدهی در لیست سیاه قرار گرفته و امکان حضور را از دست داده بودیم.
رئیس جامعه تورگردانان تصریح کرد: پرداخت این بدهی چند هزار یورویی که در دوره محمدعلی نجفی پیگیری و در دوره مسعود سلطانی‌فر به سرانجام رسید، موجب شد اعتبار ایران در این عرصه بار دیگر احیا شده و ما این فرصت را پیدا کردیم تا جهت بازاریابی و معرفی گردشگری ایران در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی حضور پیدا کنیم. وی همچنین به حمایت از بخش خصوصی جهت شرکت در این نمایشگاه‌ها به عنوان دیگر فعالیت مثبت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در یک سال اخیر اشاره و اظهار کرد: با توجه به هزینه‌های بالای این نمایشگاه‌ها ما نیازمند حمایت در این عرصه بودیم که خوشبختانه گام‌های مثبتی نیز در این زمینه برداشته شده و جلسات مفیدی نیز در این زمینه برگزار شده است. پورفرج درباره تفاهم‌نامه‌های متعددی که در طول دولت یازدهم در زمینه گردشگری میان سازمان‌ها و کشورهای مختلف منعقد شده است، نیز گفت: یکی از راه‌های ورود به بازار یک کشور انعقاد تفاهم‌نامه‌هاست و با اجرایی شدن هر یک از آنها می‌توان امیدوار بود حجم گردشگری ورودی ایران نسبت به قبل افزایش قابل توجهی داشته باشد.  وی در همین‌باره تفاهم‌نامه‌های منعقده با دولت چین را زمینه‌ساز ورود گسترده‌تر گردشگران چینی به ایران عنوان و تصریح کرد: جامعه‌ تورگردانان پس از امضای این تفاهم‌نامه اعضای 35 شرکت چینی را به ایران دعوت کرد، گرچه در ابتدای امر این افراد رغبت زیادی برای بازدید از کشورمان نداشتند اما پس از ورود و مشاهده جاذبه‌های ایران تورهای ورودی از این کشور رونق بیشتری گرفته است. رئیس جامعه تورگردانان در عین حال اظهارنظر درباره عملکرد دولت در این یکساله را بسیار دشوار خواند و خاطرنشان کرد: در طول یک سال نمی‌توان تمام معضلات را حل کرد و ما به‌ویژه در حوزه زیرساخت‌ها همچنان مشکلات متعددی داریم که نیاز به زمان بیشتر برای حل آن است.


 دولت نیازسنجی کند
رئیس جامعه هتلداران نیز درباره عملکرد یکساله دولت روحانی در زمینه گردشگری به «دنیای‌اقتصاد» گفت: یکی از مشکلاتی که ما با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال‌های اخیر داشتیم، عدم اعتماد دولتی‌ها به تشکل‌های بخش خصوصی و در نتیجه عدم واگذاری وظایف آنها به این بخش بود. جمشید حمزه زاده افزود: این در حالی است که امکانات بخش دولتی محدود است و آنها به واسطه گستردگی فعالیت‌ها نمی‌توانند در حوزه‌های مختلف دست به اقدامات قابل توجهی بزنند. وی در همین زمینه نرخ‌گذاری هتل‌ها را یکی از حوزه‌هایی دانست که باید مدیریت آن به تشکل‌های مرتبط واگذار شود و گفت: دولت می‌تواند در این زمینه نظارت داشته باشد اما به شکل مستقیم خود را در آن دخیل نکند. 
نیازسنجی برای ساخت‌ هتل‌ها از دیگر زمینه‌هایی بود که حمزه‌زاده خواستار حضور پررنگ‌تر تشکل‌های بخش خصوصی در آن شد و اظهار کرد: در حال حاضر مطالعات نیازسنجی برای ساخت هتل‌ها انجام نمی‌شود و سرمایه‌گذار درباره اینکه هتل با چه تعداد ستاره در منطقه‌ای که قصد دارد در آنجا سرمایه‌گذاری کند، باید بسازد اطلاعاتی ندارد؛ از این رو ما شاهد ساخت‌ هتل‌های پنج ستاره در مناطقی هستیم که ظرفیت لازم را ندارد و در مقابل در شهرهای گردشگرپذیر هتل‌های دو ستاره‌ای می‌سازیم که گردشگر را از امکاناتشان ناراضی می‌کند.
حمزه‌زاده به برگزاری جلسات متعدد با سعید شیرکوند، معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع‌دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تفاهم‌هایی میان تشکل‌های بخش خصوصی و این معاونت صورت گرفت و امیدوارم در این سال مفاد این تفاهم‌نامه اجرایی شود.
 حالا دولت و بخش خصوصی دست کم بر سر یک موضوع به وفاق رسیده‌اند؛ گردشگری همان کلیدی است که قفل رکود را خواهد گشود. اما این مهم چگونه به وقوع خواهد پیوست؟ به نظر می‌رسد گرچه رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، پشت هر تریبونی که قرار می‌گیرد حرف‌هایی تکراری می‌زند اما این حرف‌ها چنان جذابیتی دارد که حتی با تکرار چندین باره، هنوز مخاطبان جدیدی به خود جذب می‌کند. ولی مخاطبان گردشگری (اعم از فعالان این حوزه، سرمایه‌گذاران و خود گردشگران) لازم دارند که تبدیل شدن این حرف‌ها را به عمل، ببینند؛ رسالتی که دولت همچنان به دوش می‌کشد.
Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
پاسخ
30-08-2014، 06:06 AM,
ارسال: #17
RE: اخبار گردشگری
راه توسعه توریسم از سیاست خارجی می‌گذرد!



دکترمحسن شریعتی‌نیا
پژوهشگر روابط بین‌الملل
اغلب گردشگرانی که به ایران می‌آیند، دو تصویر عمیقا متفاوت از این کشور و مردمانش در یادداشت‌ها و خاطرات خود ارائه می‌دهند، یکی تصویر قبل از ورود به ایران که تصویری تیره و تار است و گردشگر با دلهره‌های عجیب و غریب سرانجام دل به دریا می‌زند و درحالی‌که احساس می‌کند بزرگ‌ترین ریسک زندگی‌اش را کرده وارد ایران می‌شود.

اما از لحظه ورود به ایران این تصویر تیره و تار شروع به تغییر می‌کند. ایران و مردمانش دوست داشتنی می‌نمایند، جاذبه‌های زیادی در این کشور وجود دارد و مهم‌تر از همه عمیقا آرام است و مردمانش رفتاری مودبانه با گردشگران دارند. از همین روست که اغلب این گردشگران در خاطرات خود، سفر به ایران را هیجان‌انگیز خوانده و از تفاوت تصویر ساخته شده از ایران و تصویر واقعی ایران ابراز شگفتی می‌کنند. مرور اجمالی یادداشت‌ها و خاطرات گردشگرانی که به ایران می‌آیند پرسش‌های کلیدی را در مورد توسعه صنعت گردشگری کشور پیش می‌کشد. چرا دو تصویر ایران با یکدیگر عمیقا متفاوتند؟ و چگونه می‌توان تصویر تاریک ساخته شده از ایران را در تصویر ایران واقعی حل و نهایتا حذف کرد؟
پاسخ هر دو پرسش در نوع سیاست خارجی نهفته است. شاید در نگاه اولیه ارتباط چندانی میان توسعه صنعت گردشگری و سیاست خارجی وجود نداشته باشد، اما با نگاهی عمیق‌تر می‌توان سیاست خارجی را یکی از کلیدی‌ترین متغیرهای تاثیرگذار بر توسعه صنعت گردشگری دانست. وقتی کشوری دچار تعارضات عمیق با کانون‌های قدرت و ثروت در جهان می‌شود، آنان تلاش می‌کنند تا تصویری تاریک، مغشوش و امنیتی از آن کشور به خورد افکار عمومی جهان بدهند و از آنجا که ابزار رسانه را در قوی‌ترین شکل آن در اختیار دارند، تا حد زیادی در این مسیر توفیق می‌یابند. فراموش نکنیم که تعداد ناچیزی از گردشگران جهان وقت لازم را برای کنکاش در تاریخ و فرهنگ ایران و وضعیت کنونی آن دارند و ترجیح می‌دهند تصویر ساخته شده را ملاک انتخاب یا حذف یک کشور از مسیرهای گردشگری خود قرار ندهند. نکته مهم‌تر آنکه کشورهای در حال توسعه از توانمندی لازم برای ترویج چهره واقعی مردمان خود به جهانیان برخوردار نیستند و عموما صدای آنان شنیده نمی‌شود. 
اما در صورتی که این‌گونه کشورها، سطح تعارض خود با کانون‌های ثروت و قدرت را از منازعه به اختلافات سیاسی کاهش دهند، انگیزه تصویرسازی امنیتی و تاریک از این کشورها کاهش می‌یابد و رسانه‌ها به گونه‌ای بی‌طرفانه به تصویرسازی از آنان مبادرت می‌ورزند. نماد این تغییر را در تحولات اخیر سیاسی در ایران می‌توان به روشنی مشاهده کرد. با برآمدن دولت روحانی و در پیش گرفتن سیاست تعامل سازنده در روابط خارجی، تصویر تاریک ساخته شده از ایران به تدریج در حال تغییر است و تصویر ایران واقعی به آرامی در حال پدیدار شدن است. نماد این تغییر رشد بی‌سابقه ورود گردشگران به کشور است. کوتاه سخن آنکه مسیر توسعه صنعت گردشگری از تحول در سیاست خارجی می‌گذرد، تحولی که تازه آغاز شده و اغلب ایرانیان سخت به تداوم آن امید بسته‌اند.
Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
پاسخ
30-08-2014، 06:06 AM,
ارسال: #18
RE: اخبار گردشگری
شرایط سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران خارجی

وسعت حوزه گردشگری در ایران گرچه فرصت‌های قابل توجهی را پیش روی فعالان این عرصه گشوده است، اما کمبود امکانات و زیرساخت‌ها زمینه‌های محدودی را برای بهره‌گیری از این فرصت فراهم کرده است. از این رو سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یکی از اولویت‌های خود را جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی قرار داده است. ارائه تسهیلات ویژه به علاقه‌مندان ورود به این حوزه در همین راستا صورت گرفت. اما فارغ از تسهیلات این عرصه، قانون چه مزایایی را برای سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته است؟

ویژگی‌های عمومی: دولت جمهوری اسلامی ایران از سرمایه‌گذاری خارجی اشخاص خارجی، چه اشخاص حقیقی و چه حقوقی، در کلیه عرصه‌های فعالیت اقتصادی استقبال می‌کند. طبق ماده (1) قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی اصطلاح سرمایه‌گذار خارجی به صورت اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی و نیز اتباع و شرکت‌های ایرانی چه مقیم داخل و چه خارج تعریف شده است. سرمایه‌گذاران خارجی با وارد کردن سرمایه خارجی، که به‌صورتی بسیار گسترده و متنوع تعریف شده است و می‌تواند نقد یا غیرنقد، ماشین‌آلات و تجهیزات، مواد اولیه، قطعات یدکی، خدمات تخصصی یا حقوق معنوی بوده و به‌منظور سرمایه‌گذاری در صنعت، معدن، کشاورزی یا خدمات باشد، واجد شرایط برخورداری از تسهیلات و مزایای فراهم شده توسط قانون می‌باشند. البته این تسهیلات و مزایا به سرمایه‌گذارانی اعطا خواهد شد که مجوز سرمایه‌گذاری اخذ کنند. به‌طور کلی سرمایه‌گذاری خارجی برای همه سرمایه‌گذاران آزاد است اما تسهیلات و مزایای مذکور تنها به سرمایه‌گذارانی اعطا خواهد شد که متقاضی پوشش حمایتی قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی باشند و به این منظور درخواست سرمایه‌گذاری خود را به سازمان سرمایه‌گذاری که نهاد مرکزی مسوول دریافت درخواست‌ها، صدور مجوز سرمایه‌گذاری و حمایت از منافع سرمایه‌گذاران خارجی در تمام طول عمر فعالیت آنها، صرف‌نظر از نوع و نحوه سرمایه‌گذاری است، ارائه دهند. در واقع قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی کلیه حقوق و منافع سرمایه‌گذاران خارجی را به رسمیت شناخته و در مقابل ریسک‌های غیرتجاری مصون کرده است و افزون بر این، دولت ایران را نه‌تنها برای تسهیل جریان آزادانه بازگشت سرمایه، بلکه برای جبران خسارت کامل و عادلانه آن دسته از اعمال خود که منجر به سلب مالکیت یا ایجاد وقفه در فعالیت‌های سرمایه‌گذار خارجی شوند متعهد و مسوول می‌شناسد.
باید توجه داشت که در قانون تشویق وحمایت سرمایه‌گذاری خارجی هیچ نوع محدودیت قانونی از حیث نوع، روش یا حجم سرمایه‌گذاری، سهم سرمایه، بازگشت سود و سرمایه یا روابط داخلی مابین شرکای یک طرح سرمایه‌گذاری وضع نشده است.
ریسک‌های تحت پوشش: به طور کلی قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی امنیتی تمام و کمال در برابر ریسک‌هایی که معمولا به‌عنوان ریسک‌های غیرتجاری از آنها یاد می‌شود،  فراهم کرده است. این ریسک‌ها معمولا توسط موسسات اعتبارات صادراتی و بیمه سرمایه‌گذاری بیمه می‌شوند. ریسک‌های مربوط به نقل و انتقالات سرمایه و سلب مالکیت اصلی‌ترین ریسک‌هایی هستند که به سرمایه‌گذاری در یک کشور پذیرنده سرمایه منتسب  می‌شوند. در مسائل مربوط به نقل و انتقال سود و همچنین بازگشت سرمایه، قانون تشویق و حمایت خارجی کلیه حقوق سرمایه‌گذاران را از طریق تسهیل انتقال و فراهم ساختن ارز مورد نیاز برای انتقال، محترم می‌شمارد. در حقیقت، قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی، حق نقل و انتقال را به عنوان اساسی‌ترین حق سرمایه‌گذاران به رسمیت شناخته است. هیچ محدودیتی در خصوص حجم سود انتقالی و همچنین حجم سرمایه یا منافع سرمایه‌ای برگشتی وجود ندارد. در زمینه سلب مالکیت و ملی کردن دارایی‌های سرمایه‌گذاران خارجی، قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی حقوق سرمایه‌گذاران برای دریافت غرامت به ماخذ ارزش منصفانه و بازاری دارایی‌های سلب مالکیت شده در روز قبل از وقوع سلب مالکیت را به رسمیت می‌شناسد. علاوه‌بر موارد فوق، قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی حقوق سرمایه‌گذاران خارجی در مواردی که در نتیجه تصویب قانون یا تصمیم دولت، اجرای یک پروژه متوقف یا دچار وقفه شود را نیز به رسمیت شناخته است. در چنین مواردی، دولت مکلف به پرداخت تعهدات سررسید شده سرمایه‌گذار خارجی است. 
تسهیلات فراهم شده: قانون تشویق و حمایت سرمایه‌های خارجی تسهیلات فراوانی را همسو و معطوف به تامین منافع سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد و فراهم کرده است. تاسیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی در محل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران که امکان دسترسی مستقیم به سازمان‌ها و موسسات دولتی از طریق نمایندگان مقیم آن سازمان‌ها و جمع‌آوری روزآمدترین اطلاعات دست اول از موسسات ذی‌ربط را بدون نیاز به مراجعه به آن موسسات برای تازه واردان، اعم از ایرانی و خارجی، میسر ساخته ازجمله تسهیلات مهمی است که توسط قانون فراهم شده است. درحقیقت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی به مثابه یک ایستگاه واحد طراحی شده تا پاسخگوی نیازهای سرمایه‌گذاران بوده و در زمان و انرژی آنان در مراحل تصمیم‌گیری و اجرای پروژه، از مطالعات اولیه درخصوص توجیه‌پذیری طرح، جمع‌آوری اطلاعات درخصوص چارچوب‌های قانونی و کارهای مقدماتی اخذ مجوز سرمایه‌گذاری گرفته تا مراحل عملیاتی پروژه که ممکن است نیاز به هماهنگی‌ها و پیگیری‌های خاص به‌منظور تحقق طرح سرمایه‌گذاری داشته باشد، صرفه‌جویی شود.
منبع: قوانین و مقررات تسهیل‌کننده سرمایه‌گذاری 
در بخش گردشگری ایران
Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
پاسخ
30-08-2014، 06:06 AM,
ارسال: #19
RE: اخبار گردشگری
نقش برج قوس بر سنگفرش «فرایبورگ» آلمان

«نقش برج قوس» روی سنگفرش مقابل ساختمان شهرداری شهری «فرایبورگ» در جنوب غرب آلمان طراحی شده است. به گزارش «ایسنا»، «فرایبورگ» شهری با بیش از 200هزار نفر جمعیت در جنوب غرب آلمان و تنها شهر در این کشور است که خواهرخواندگی فعالی با شهر اصفهان دارد.  «محمد صلواتی» استاد بازنشسته دانشگاه کارلسروهه و مقیم شهر فرایبورگ، برقرارکننده این رابطه خواهرخواندگی بوده است. زاگرس زند - ایران‌شناس - درباره نشان نقش‌شده در مقابل ساختمان شهرداری فرایبورگ گفت: نقش «برج‌قوس‌نشان فلکی ماه آذر» است و بی‌تردید نگاره‌ای از کاشی یا چیز دیگری، بر یکی از بناهای تاریخ اصفهان است. فرایبورگ در راستای همکاری‌های اقتصادی با خواهرخوانده ایرانی خود، دو پروژه را در اصفهان اجرا می‌کند. براساس توافق فرایبورگ و اصفهان قرار است، آلمان‌ها از نوسازی و تجهیز سیستم حمل‌ونقل عمومی در اصفهان حمایت و پروژه‌هایی را در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی در اصفهان اجرا کنند.
Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
پاسخ
30-08-2014، 06:08 AM,
ارسال: #20
RE: اخبار گردشگری
ایران در میان ده کشور نخست بازار گردشگری دبی
عربستان صعودی با ارسال بیش از 5.8 میلیون گردشگر و اشغال هتلهای دبی در نخستین نیمه سال 2014 رتبه نخست را در بازار گردشگری دبی به خود اختصاص داد. هندوستان، بریتانیا، ایالات متحده، روسیه، چین، ایران، عمان، کویت و آلمان نیز در میان صدر نشینان این فهرست قرار دارند.
آمار منتشر شده از سوی وزارت بازاریابی و تجارت دبی در روز شنبه حاکی از رشد شاخص های کلیدی از جمله مهمانان ثبت شده در هتلها، درآمدهای هتل ها و هتل آپارتمانها و میانگین مدت اقامت است.
در نیمه نخست 2014 تعداد مهمانان در هتلها و هتل آپارتمانها به 5828449 نفر رسید که نسبت به همین زمان در سال گذشته افزایش یافته است و 10 بازار گردشگری مبدا این کشور نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکردند.
این ده بازار تغییرات بسیار اندکی به لحاظ رتبه بندی داشتند اما همچنان حاکی از تنوع و تفاوت گردشگران دبی هستند. از ژانویه ی 2014 تا کنون عربستان صعودی، هندوستان، بریتانیا، ایالات متحده، روسیه، چین، ایران، عمان، کویت و آلمان این ده کشور نخست مبدا را تشکیل داده اند.
این ارقام نشان می دهند که نیمه دوم سال نیز می تواند موفق و سود ده باشد. این افزایش به رغم کاهش میزان پروازها به دبی به دلیل بازسازی فرودگاه بزرگ آن اتفاق افتاده است.
میزان اشغال هتلها در این مدت شاهد رشد 6.7 درصدی بوده و افزایش مدت اقامت با میانگینی در حدود 3 تا 9 شب عامل اصلی رشد گردشگری در دبی بوده است.
Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Photo جاذبه های گردشگری یزد raadina 0 219 10-07-2018، 12:01 PM
آخرین ارسال: raadina
  فرهنگ گردشگری کدهای اخلاقی برای تورگردانان خانوم خانوما 0 858 12-12-2013، 04:56 AM
آخرین ارسال: خانوم خانوما
  اقتصاد گردشگری ضریب فزاینده جادویی توریسم computerwoman 0 918 11-12-2013، 04:32 AM
آخرین ارسال: computerwoman
  طی مراسم تودیع و معارفه معاون گردشگری از وزارت خارجه آمد computerwoman 0 997 04-11-2013، 06:33 AM
آخرین ارسال: computerwoman
  تونل زیرآبی ترکیه در خدمت گردشگری آسیا و اروپا computerwoman 0 937 02-11-2013، 03:11 PM
آخرین ارسال: computerwoman
  یک عضو جامعه تورگردانان ایران: کمبودهایی در زیرساخت‌های گردشگری خواهیم داشت computerwoman 0 1,031 02-11-2013، 03:07 PM
آخرین ارسال: computerwoman
  در نخستین کنفرانس گردشگری الکترونیکی ایران بررسی شد چالش ها و راهکارهای گردشگری الکتر computerwoman 0 1,089 02-11-2013، 01:27 PM
آخرین ارسال: computerwoman
  تدوین بیمه انفرادی گردشگری در گرو تعامل معاونت گردشگری و وزارت کشور خانوم خانوما 1 1,169 31-10-2013، 06:28 PM
آخرین ارسال: Diba
  فرهنگ گردشگری حراست از منابع معنوی توام با حفظ منابع طبیعی خانوم خانوما 0 991 31-10-2013، 06:02 AM
آخرین ارسال: خانوم خانوما

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان