انجمن تفریح و سرگرمی خانوم خانوما




قیمت و اخبار خودرو داخلی ایرانزمان کنونی: ۳۰-۶-۱۳۹۶, ۰۴:۵۲ عصر
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: computerwoman
آخرین ارسال: computerwoman
پاسخ: 63
بازدید: 11817

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
قیمت و اخبار خودرو داخلی ایران
۹-۱۰-۱۳۹۲, ۰۶:۳۲ صبح
ارسال: #1
قیمت و اخبار خودرو داخلی ایران
قيمت خودرو‌هاي داخلي در بازار


فایل‌(های) پیوست شده تصویر (ها)
   

Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
تبلیغات در خانوم خانوما

برای سفارش تبلیغات با ایمیل mahshad8@yahoo.com در تماس باشید.

http://upload.khanoomkhanooma.com/do.php?imgf=148102012461.jpg
۳۰-۱۱-۱۳۹۲, ۰۳:۱۵ عصر
ارسال: #2
RE: قیمت و اخبار خودرو داخلی ایران
خودروسازان آمریکایی پنهانی درحال مذاکره با ایران هستند
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۰۱
محمد رضا بهزادیان رییس پیشین اتاق بازرگانی تهران می گوید: "خیزآشتی جویی آمریکا و ایران که در تمام سالهای از بعد از انقلاب بی سابقه است این پیام را هم دارد که که رقیب اقتصادی گردن کلفتی مانند آمریکا هم ممکن است در این بازار پیدایش شود.”

[تصویر:  n00311466-b.jpg]
گروه اقتصادی - ترافیک سفر مقامات و شرکت های اروپایی به طور رسمی و شرکت های آمریکایی به طور غیر رسمی به ایران، با حضور نمایندگان ۱۱۶ شرکت فرانسوی از جمله: پژو، رنو، توتال ، لافارگ و .. رنگ و لعاب متفاوتی یافته است.

به گزارش دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
؛ از سوی دیگر هشدار اخیر مقامات آمریکایی به دولت و شرکت های فرانسوی برجاری بودن تحریم ها علیه ایران در نگاه اول از منظر سست شدن تحریم ها مطرح شده، اما از نگاه تحلیل گران می تواند جنبه هایی از رقابت اقتصادی میان فرانسه و آمریکا را نیز حکایت کند.

محمد رضا بهزادیان رییس سابق اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با الشرق الاوسط در این باره می گوید: “در حالت فعلی که شرکت های خودروسازی آمریکایی پنهان و آشکار، چه از طریق دبی یا مسیرهای دیگر برای مذاکره با ایران در آمد و شد هستند، این مسئله خودروسازان فرانسوی را نگران می کند که آیا در وضعیت جدید ایران ترجیح این کشور هنوز رنو و پژو خواهد بود یا شرکت های آمریکایی؟ خودروسازان فرانسوی نگران این موضوع هستند.”

زیان شرکت های فرانسوی زیر فشار آمریکا
فشار تحریم های بین المللی و همچنین تحریم های یک جانبه آمریکا شاید بیش از همه به شرکت های فرانسوی خسارت وارد کرده باشد. ایران در سال ۲۰۰۰ شریک اصلی تجاری فرانسه در خاورمیانه به حساب می آمد. صادرات فرانسه به ایران که درمارچ ۲۰۰۵ حدود ۱٫۸ میلیارد دلار در سال بود در مارچ ۲۰۱۳ به نصف کاهش پیدا کرده است. بخش مهمی از این کاهش مربوط به کاهش یا توقف فعالیت های دو خودروساز بزرگ فرانسوی یعنی پژو و رنو بوده است.

شرکت پژو حدود ۳۴ سال سابقه حضور در بازار ایران را دارد. ایران تا فوریه ۲۰۱۲ دومین بازار پژو بعد از بازار داخلی فرانسه به حساب می آمده است. به گزارش لوپوئن در پایان ماه فوریه ۲۰۱۲ پژو فعالیت هایش را در ایران متوقف کرد. آمارها گویای آن است که از نیمه نخست سال ۲۰۱۱ تا نیمه نخست ۲۰۱۲ تعداد خودروهایی که پژو به صورت قطعات مجزا به کشورهای دیگر فروخته بود ۳۱٫۱ درصد کاهش داشته که بخش بزرگی از این کاهش به خاطر قطع صادرات به ایران بوده است.

به گزارش لوموند پژو مبلغی معادل ۶۴۰ تا ۸۵۰ میلیون یورو با توقف فعالیت هایش در ایران از دست داده که در مقایسه با درآمد سال ۲۰۱۱ این شرکت که حدود ۴۲٫۷ میلیارد یورو بوده مبلغ قابل توجهی به حساب نمی آید. در همین سال پژو با فروش ۴۵۵ هزار خودرو به ایران از ۳٫۵ میلیون خودرو تولیدی خود در سال (این خودروها شامل پژوه ۲۰۶ و ۴۰۵ بوده که در ایران مونتاژ شده اند) بزرگترین بازار را پس از بازار داخلی خود داشته است.

با این حال رنو تجارت خود را مدت بیشتری با ایران ادامه داد. در سال ۲۰۱۲ این شرکت بیش از ۱۰۰ هزار خودرو و در سال ۲۰۱۱ حدود ۹۴ هزار خودرو به ایران فروخته است (خودروهایی که در ایران تحت عنوان تندر و مگان مونتاژ شده اند). همچنین در نیمه اول سال ۲۰۱۳، ۲۸هزار خودرو (به شکل قطعات) برای مونتاژ به ایران فروخته است. با این حال در ژوئیه ۲۰۱۳ که این شرکت با هشدار ایالات متحده روبرو شد بازار خود را در ایران تعطیل کرد.

با این پیشینه همکاری شرکت های فرانسوی با ایران و خسارت هایی که متوجه آنها شده، بهتر می توان سفر گروهی شرکت های فرانسوی برای بازیابی بازار از دست رفته را درک کرد.

ابتکار “مدف” یا تلاش ایران؟
محمد رضا بهزادیان درباره سفراین گروه از شرکت های فرانسوی می گوید: “این سفر به ابتکار “مدف”، انجمن کارفرمایان فرانسه اتفاق افتاده است. اگر به جزییات این اتفاق نگاه کنیم، ماجرا اینطور بوده که ابتدا چهار شرکت علاقمند بودند به ایران بیایند. وقتی این موضوع در “مدف” مطرح شده، دیگر شرکت ها هم اظهار علاقه کردند که از ایران دیدار کنند.علی رغم اینکه همه شرکت های فرانسوی به این موضوع مسلط بودند که به دلیل جاری بودن تحریم ها در ایران هنوز امکان اقدام اقتصادی ممکن است برایشان وجود نداشته باشد، اما آنها به بازار ایران به عنوان یک بازار بکر نگاه می کنند که می شود به آن برای حل مشکلات بسیاری از کمپانی هایی که در اروپا در وضع اقتصادی دشواری هستند امید بست. ”

حضور نمایندگانی از شرکت های مختلف نفت و گاز، اتومبیل، غذایی و کشاورزی، پتروشیمی، صنعت هواپیمایی و دارویی و غیره می تواند برای دولت ایران نوید بخش حل بسیاری از مشکلات و سرمایه گذاری ها در بخش های مورد نیاز باشد. نمایندگان این شرکت ها در این سفر با مقامات ایران جلسات متعدد داشتند و قبل از ترک ایران از چندین کارخانه دیدن کردند.

این بزرگترین گروه اقتصادی اروپایی است که بعد از انقلاب ۱۳۵۷، به صورت گروهی از ایران دیدن می کنند. این تلاش ها شاید از منظری گویای تلاش دولت جدید ایران برای جذب شرکت های خارجی نیز تلقی شود.

با این حال رییس پیشین اتاق بازرگانی تهران در مورد حضور شرکت های فرانسوی در ایران می گوید: “من تصور نمی کنم که مدیران جمهوری اسلامی خیلی اقدام بایسته و شایسته ای کرده باشند که کار آنها چراغ سبزی برای کمپانی هایی بوده باشد که به ایران آمده اند. این خواست شرکت ها بوده خودشان آمده اند و یک حرکت خودجوش بدون ارتباط با دولت فرانسه و در قالب یک همکاری اتاق های مشترک بوده است. همکاری از طرف اتاق ایران و فرانسه و مدف بوده، اما هیچ اقدامی از سوی دولت ایران نبوده است. در خیلی از موارد اگر دولتی های ما ایجاد مانع نکنند خیلی بعید است که تسهیلاتی در این زمینه ایجاد کنند. تمایل شخصی (حقوقی) شرکت های فرانسوی بوده که بیایند بازار ایران را ببیند.”

اهداف سفر شرکت های فرانسوی
مطالعه بازار ایران از جمله اهداف سفر شرکت های فرانسوی به ایران عنوان شده است با این حال تحلیل های مختلفی از حضور گروهی این شرکت ها در این مقطع زمانی ارائه شده است.

به گفته تیری کورتن معاون گروه مدف، “بعضی از شرکت ها برای به روز کردن پرونده همکاری و از سرگیری روابطشان با ما به ایران آمده اند، بعضی در حال گفتگو درباره زمان آغاز کارشان در ایران هستند، و برخی دیگر هم در جستجوی فرصت های تجاری هستند.”

در کنار گروه صد نفری شرکت های فرانسوی، در هفته های قبل مذاکره کننده هایی از ایتالیا، آلمان، اتریش، پرتقال، کره جنوبی و ترکیه هم به ایران سفر کرده اند که با کاهش تحریم ها جایی در بازار ایران پیدا کنند.

محمد رضا بهزادیان در تحلیل این سفر، با اشاره به سابقه رفتار شرکت های فرانسوی در ایران و اینکه شرکت های فرانسوی از انقلاب ۵۷ تا سفر اخیر رسمیت اقتصادی دولت های مختلف در ایران را نمی پذیرفتند می گوید: “در ماه های اول بعد از انقلاب و قبل از جنگ رادیو و تلویزیون ملی ما همه تجهیزاتش را از شرکت تامسون فرانسه می خرید. برق ما عمدتا به گروه آلستون وابستگی داشت، اما در همان ماه های اولیه سال ۵۸ چه تامسون و چه آلستون راسا از دادن قطعات خودداری می کردند. تحریم آمریکا به وسیله دولت کارتر بعد از ۲۱ فروردین ۵۹ اتفاق افتاد یعنی یک سال و نیم بعد از انقلاب، ولی از روز اول انقلاب شرکت های فرانسوی که در سفر اخیر حضور داشتند، عملا خیلی به همکاری اقتصادی و صنعتی با شرکت های ایرانی علاقه ای نداشتند. ولی امروز به چند دلیل، یکی به دلیل وضعیت اقتصادی که در اروپا حاکم است این شرکت ها با آمدنشان و علی رغم اینکه در شرایط انعقاد قرارداد هم نبودند، می خواستند به شرکای ایرانی شان بگویند که ما شما را به رسمیت می شناسیم و پای شما می ایستیم و در آینده می آییم با شما کار می کنیم.”

وی در ادامه درباره پیام سیاسی و منطقه ای این سفر می گوید: “یک پیام دیگر هم می شود فکر کرد که در دل این سفر بوده است. برای همه سال ها داسراییل عملا در خاورمیانه به یک نوعی وانمود می کرده که اعراب و ایران، کشورهای غیر قابل اعتماد، بحران ساز و بر هم زننده آرامش هستند، بنابراین اسراییل حرفش این بوده که شما هوای من را داشته باشید، شما به من کمک کنید و در عوض من نمی گذارم آتشی در منطقه روشن بشود و یا موجی ایجاد بشود که منافع دولت های غربی را به خطر بیاندازد. احساس من از این سفر این هم هست که حالا آنها فکر کردند که نه، به هر حال دولت ایران با همه نشیب و فرازهایی که در ۳۵ سال گذشته داشته و با دولت اعتدالی که سر کار آمده و در کل رژیم جمهوری اسلامی حکومتی است که بدنبال همکاری مشترک است و بدنبال این است که در منطقه آرام زندگی کند و احتیاج نیست که به اسراییل کمک بکنند که اینها را آرام نگاه دارند. در یک ارتباط دو جانبه اقتصادی این آرامش می تواند برای ایران و دولت های اروپایی حاوی منافعی باشد.”

از سوی دیگر تیری کوویل محقق و متخصص مسائل ایران و استاد دانشگاه نوانسیا جنبه های دیگر این سفر را بررسی کرده و می گوید : “فرانسه بخش بزرگی از بازار ایران را با گسترش تحریم ها از دست داد. بنابراین برای خودروسازی فرانسه به دست آوردن مجدد زمین ایران بسیار مهم است. همچنین مهمترین رقیب فرانسه در بازار ایران شرکت های آمریکایی (به این دلیل که علاقه فراوانی از سوی شرکتهای خصوصی ایران برای همکاری با آمریکایی ها وجود دارد)، چینی و کره ای هستند.”

وی افزود: “ایران یک بازار بزرگ در خاورمیانه است. ما چیزی برای ازدست دادن نداریم و در بازار ایران همه چیز برای ما برد است. نباید زمان را از دست بدهیم، چرا که رقبای ما در حال تلاش اند. وزیر کشاورزی ایران پیش از این به آلمان دعوت شده و واقعا احمقانه است که ما دست روی دست بگذاریم.”

نگرانی فرانسوی ها از حضور آمریکا در بازار ایران
گفتگوهای پنهان و آشکار آمریکایی ها با شرکت ها و مقامات ایران در زمینه های اقتصادی و همچنین تهدیدهای جدید آمریکا علیه سفر شرکت های فرانسوی به ایران این نگرانی را در میان شرکت های فرانسوی ایجاد کرده که رقیب قدرتمندی در حال وارد شدن به بازار ایران است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با لوران فابیوس گفته است که این سفر این تصور نادرست را به وجود می آورد که غرب می تواند به صورت عادی با تهران مراوده تجاری داشته باشد.

با این حال در پی تهدید آمریکا، گروه مدف اعلام کرده که سفر شرکت های فرانسوی به ایران یک سفر اکتشافی بوده و دراین سفر هیچ گونه قراردادی منعقد نمی شود. همچنین پیر موسکویچ وزیر اقتصاد فرانسه گفته است که ملاقات مدف از ایران علامتی برای سست کردن تحریم ها از سوی فرانسه نیست بلکه یک ارزیابی از آینده است.

محمد رضا بهزادیان رییس پیشین اتاق بازرگانی تهران نیز با اشاره به این نگرانی ها می گوید: “اکنون اولین سوال برای آنها این است که اگر رنو و پژو بخواهند به بازار ایران برگردند آیا جایگا ه شان حفظ است یا اینکه شرکت های چینی جایشان را گرفته اند. نکته دوم اینکه در حالت فعلی که شرکت های خودرو سازی آمریکایی هم بصورت پنهان و آشکار دارند مذاکره می کنند آیا ایران هنوز ترجیح اش رنو و پژو خواهد بود؟ خیزآشتی جویی آمریکا و ایران که در تمام سالهای از بعد از انقلاب بی سابقه است این پیام را هم دارد که که رقیب اقتصادی گردن کلفتی مانند آمریکا هم ممکن است در این بازار پیدایش شود.”

با این حال سخنان ژیل نورماند مدیر بخش آسیا – اقیانوسیه شرکت رنو که به رویتر گفته است: “پیش بینی می کنیم که فعالیت های ما تا پایان نیمه اول ۲۰۱۴ از سر گرفته شود” نشان می دهد که سفر شرکت های فرانسوی کمی بیشتر از ارزیابی بازار ایران باید تلقی شود.

پ.ن: این خبر برای بورس ایران خبر خوشایند پنهان دیگری است. در حال حاضر گروه خودرویی پتانسیل خوبی برای افزایش قیمت دارند. بنده نماد خودرو مربوط به ایران خودرو را برای خرید پیشنهاد میکنم. در گروه سرمایه گذاری ها با ریسک کم نماد وساپا چون ماهیتا خودرویی است ولی پتانسیل های نهان فراوانی دارد.

Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۷-۱۲-۱۳۹۲, ۰۳:۳۱ عصر
ارسال: #3
RE: قیمت و اخبار خودرو داخلی ایران
به اندازه 2 سال خودرو وارد کشور شد


 روز گذشته خبری از رشد 60 درصدی واردات خودرو از نظر تعداد در 11 ماه گذشته سال‌جاری بر اساس آمار گمرک منتشر شد.
هرچند انفجار واردات خودرو بارزترین وجه این خبر است که توسط یکی از خبرگزاری‌های داخلی منتشر شده، اما نکته قابل‌تامل دیگری نیز در این خبر که به صورت «اختصاصی» منتشر شده است، وجود دارد. این نکته با نگاهی به آمار واردات پنج‌ ماهه ابتدایی امسال که ورود 16 هزار و 900 دستگاه خودرو به کشور را نشان می‌دهد، خودنمایی می‌کند.
به این ترتیب انجام محاسبه‌ای ساده بر اساس آمار منتشر شده نشان می‌دهد که تعداد 44 هزار و 170 خودرو از شهریور امسال وارد کشور شده است.
 این رقم به این معنا است که از شهریور تا بهمن امسال به صورت میانگین، ماهانه 7 هزار و 361 خودرو وارد کشور شده است.
از سویی با توجه به اینکه از زمان ثبت سفارش تا وارد شدن خودرو به کشور بیش از سه ماه زمان نیاز است، کارشناسان فرضیه‌ای بر این مبنا مطرح می‌کنند که ثبت سفارش این حجم از خودرو در چند ماه آخر دولت دهم انجام شده است.
به عقیده کارشناسان و بر اساس این فرضیه، در ماه‌های آخر دولت دهم به اندازه 2 سال ثبت سفارش انجام شده است. این فرضیه در حالی مطرح است که روز گذشته مسوولان ثبت سفارش کالا پاسخی به خبرنگار «دنیای اقتصاد» در رابطه با آمار منتشر شده ندادند.
اما برخی از کارشناسان عقیده دارند یکی از دلایل این رشد واردات، ورود قابل‌توجه اشخاص حقیقی به حوزه واردات خودرو باشد. طی چند ماه گذشته واردات خودرو از طریق افراد حقیقی به قدری رواج پیدا کرد که نگرانی مسوولان را برای تامین خدمات پس از فروش این خودروها برانگیخت. در حال حاضر به‌دلیل افزایش واردات، نمایشگاه‌های خودروهای وارداتی، مملو از خودروهایی است که به‌صورت اقساطی به فروش می‌رسد.
اما در نهایت همین کارشناسان واردات 61 هزار و 70 دستگاه خودرو به کشور را که ارزشی برابر با یک میلیارد و ۲۷۲ میلیون دلار دارد، آن هم با توجه به رکود و نوسانات نرخ ارز بی سابقه توصیف می‌کنند.

Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۷-۱۲-۱۳۹۲, ۰۳:۳۱ عصر
ارسال: #4
RE: قیمت و اخبار خودرو داخلی ایران
انتقاد زنگنه از كيفيت نامناسب خودروهاي توليدي
وزير نفت: تهران از 93 فقط بنزين پاك مي‌گيرد

[تصویر:  0b7c33ca6526027cc32dc7e124ba31e6.jpg]
ايسنا- وزير نفت در چهل و هشتمين جلسه شوراي شهر تهران با اشاره به كمك دولت براي توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومي گفت: به شهرداري اعلام كرده‌ايم كه هر تعداد واگن براي توسعه مترو نياز است خريداري شود و هزينه‌ آن توسط دولت پرداخت مي‌شود.
بيژن زنگنه با اشاره به موضوع آلودگي هواي تهران گفت: دولت در خصوص مساله آلودگي هواي شهر تهران و ديگر شهرهاي بزرگ كشور بسيار حساس عمل مي‌كند و تصميم دارد تغييرات جدي در سه حوزه سوخت، حمل‌ونقل عمومي و اصلاح ناوگان حمل‌ونقل عمومي انجام دهد. وي در خصوص ارائه سوخت پاك در شهر تهران گفت: يكي از مسائل مهم در بررسي طرح‌هاي كاهش آلودگي هوا كيفيت سوخت ارائه شده است، ولي مهم‌تر از اين موضوع به نظر بنده كيفيت‌ خودروهاي توليدي است كه بايد در خصوص آن وقت زيادي گذاشته شود تا به راه حل‌ها و راهكارهاي مناسب دست پيدا كنيم؛ چرا كه در حال حاضر خودروهاي توليدي كشور به لحاظ كيفيت اصلا مناسب نيستند.زنگنه با بيان اينكه قطعا در تهران بنزين پاك توزيع خواهيم كرد، گفت: در شهر تهران، كرج و چند كلان شهر ديگر بنزين پاك ارائه مي‌كنيم و علاوه‌بر بنزين پاك، نفت ‌و گاز بدون گوگرد نيز توزيع مي‌شود و از دولت درخواست كرده‌ايم خودروهاي گازوئيلي نيز عرضه شود.وي تاكيد كرد: چند روزي است كه بنزين پاك از پالايشگاه اراك براي عرضه در شهر تهران گرفته مي‌شود. بنابه گزارش شركت پالايش و پخش موادي كه در بنزين پتروشيمي‌ها وجود دارد آلاينده و خارج از استاندارد هستند و قطعا در تهران ديگر اين بنزين‌ها توزيع نخواهد شد و بر اساس توافقي كه در دولت انجام شده براي سال 1393 ديگر بنزيني از پتروشيمي‌ها دريافت نخواهد شد. البته بايد كارهاي اداري براي وارد كردن بنزين پاك براي شهر تهران نيز دنبال شود، اما چيزي كه به يقين آن‌را اعلام مي‌كنم اين است كه در تهران چيزي به نام اكتان 7 از سال 93 ديگر توزيع نخواهد شد.وزير نفت ادامه داد: دولت مصمم است وظايف خود را در خصوص كاهش آلودگي هوا در كلان شهرهاي كشور به‌خصوص تهران و كرج انجام دهد. زنگنه در خصوص كمك به حمل و نقل عمومي شهر تهران توسط دولت گفت:‌ با توجه به صحبت‌هايي كه با آقاي قاليباف انجام داده‌ايم به ايشان اعلام كرده‌ايم هر تعداد كه امكان خريد و تامين اتوبوس، تاكسي و واگن‌هاي مترو دارند انجام دهند و در بخش ديگر نيز دولت در اين زمينه كمك‌هاي ويژه‌اي خواهد كرد. 

در لايحه بودجه سال 1393 كشور دولت در اين زمينه به مجلس طرحي را ارائه كرد كه خوشبختانه مجلس نيز علاوه‌بر قبول اين طرح‌ها كمك‌هاي ديگري نيز به آن اضافه كرد و در حال حاضر يك امكان بزرگ براي توسعه و نوسازي حمل‌ونقل عمومي كشور در سال 1393 به وجود آمده است؛ به طوري كه مي‌توانيم تمام تاكسي‌هاي شهر تهران را تعويض و نوسازي كنيم. وي تاكيد كرد: با توجه به مصوبه مجلس شوراي اسلامي و سياست‌هاي دولت يازدهم امكان همه نوع همكاري ميان دولت و شهرداري و شوراي شهر تهران وجود دارد. به شخصه روي مترو حساسيت ويژه‌اي دارم و مطمئن هستم كه بايد هرچه در توان داريم بگذاريم تا حداكثر مسافر را با امكانات فعلي توسط متروي تهران حمل كنيم و آمادگي لازم را براي بازپرداخت بدهي‌ها در خصوص توسعه ناوگان مترو داريم.  وي در خصوص سبد سوخت خودروها در شهر تهران گفت: بايد سبد سوخت فعلي خودروها در شهر تهران را تغيير دهيم و در كلان شهر تهران CNG و LPG براي خودروها ارائه شود؛ اما پيش از اين نيازمند ساخت جايگاه‌هاي ارائه اين دو سوخت در تهران هستيم كه بايد در اين زمينه شهرداري تهران كمك كند تاضمن ساختن جايگاه‌هاي عرضه CNG و LPG سبد سوخت متعادلي در شهر تهران به وجود بياوريم. وزير نفت با تاكيد بر اينكه در حال حاضر جايگاه‌هاي عرضه بنزين نيز در شهر تهران مناسب نيستند و استانداردهاي لازم را ندارند، افزود: بايد تعداد جايگاه‌هاي عرضه بنزين در شهر تهران افزايش پيدا كند؛ اما با توجه به اينكه در بعضي از مناطق قيمت زمين بسيار زياد است و براي جايگاه داران به صرفه نيست بايد از جايگاه‌هاي تك تلمبه‌اي به عنوان راهكار اين موضوع استفاده كنيم. زنگنه افزود: بايد در حدود 200 تا 250 جايگاه تك تلمبه‌اي در شهر تهران ايجاد شود تا بتوانيم عرضه بنزين در شهر تهران را متعادل كنيم. اگر 200 جايگاه تك تلمبه‌اي در شهر تهران داشته باشيم هم از ميزان ترافيك و هم از ميزان هزينه‌هايي كه بابت ايستادن مردم در صف‌هاي طولاني به كشور متحمل مي‌شود كم كنيم. وي با اشاره به تاكيد رئيس‌جمهور درخصوص كاهش آلودگي هوا در كلان شهرهاي كشور گفت: ما هم به اين موضوع به عنوان يكي از اولويت‌هاي خود نگاه ويژه‌اي داريم.

Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۷-۱۲-۱۳۹۲, ۰۳:۳۱ عصر
ارسال: #5
RE: قیمت و اخبار خودرو داخلی ایران
پیشنهاد تعرفه ۴۰ درصدی واردات خودرو

 عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان گفت: پیشنهاد قطعه‌سازان این است که برای خودروهای ۱۵۰۰ سی‌سی تعرفه ۴۰ درصدی در نظر گرفته شود و به ازای هر ۵۰۰ سی‌سی تعرفه واردات خودرو ۱۰ درصد افزایش پیدا کند.
محمدرضا نجفی‌منش با اشاره به سفر هیات‌های تجاری اروپایی به کشور در راستای لغو تحریم‌های بین‌المللی صنعت خودرو، اظهار کرد: در آینده نزدیک هیات‌های تجاری از کشورهای ایتالیا، آلمان و بلژیک به کشور سفر خواهند کرد، تا ضمن ارزیابی بخش‌های مختلف اقتصادی کشور به افزایش همکاری‌های خود با فعالان اقتصادی ایران بپردازند.
وی به تفاهم‌نامه اخیر هیات چینی با فعالان صنعتی کشور اشاره کرد و افزود: قرار است تا سرمایه‌گذاری چینی‌ها در فعالیت‌های صنعتی کشور افزایش پیدا کند به نحوی که ایرانیان با تامین زیرساخت‌ها زمینه سرمایه‌گذاری چینی‌ها را از طریق واردات ماشین‌آلات و مواد اولیه فراهم کنند.
نجفی‌منش ضمن بیان اینکه با وجود لغو تحریم‌های بین‌المللی صنعت خودرو همچنان گشایش اعتبار برای فعالان اقتصادی با مشکلاتی همراه است، تصریح کرد: نباید به مردم این خوش‌بینی را اعلام کنیم که با لغو تحریم خودرو ظرف مدت کوتاهی مشکلات این صنعت مرتفع شود، زیرا هنوز تسهیلات بانکی و تامین اعتبار برای واحد‌های صنعتی با مانع‌تراشی سیستم بانکی روبه رو است.
وی با اشاره به اینکه برای دریافت پول‌های فروش نفت خود از کشورها باید به سمت خرید کالا رفته و فقط 30 درصد را به صورت نقد دریافت کنیم، افزود: در همین راستا با واردات کالاهای مورد نیاز صنعتی می‌توانیم خلأهای توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی خود را پر کنیم.
عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان اضافه کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های صحیح و پیگیری درخواست سایر کشورها در همکاری با فعالان صنعتی کشور بستر توسعه و رشد اقتصاد کشور را فراهم کنیم. وی در رابطه با تعرفه واردات خودرو که هنوز با نزدیک شدن به پایان سال به مرحله نهایی نرسیده است، گفت: بخش‌های مربوطه پیشنهادهاي خود را در تعیین تعرفه وادرات خودرو در سال 93 اعلام کرده‌اند؛ اما هنوز این موضوع به اجماع نهایی نرسیده است.
نجفی‌منش تصریح کرد: پیشنهاد قطعه‌سازان این است که برای خودروهای 1500 سی‌سی تعرفه 40 درصدی در نظر گرفته شود و به ازای هر 500 سی‌سی تعرفه واردات خودرو 10 درصد افزایش پیدا کند.
عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان به جلسات سیاست‌گذاری صنعت خودرو که هر دوهفته یکبار برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: در صددیم تا در این جلسات برنامه استراتژیک صنعت خودرو را تدوین کنیم که به محض نهایی شدن اعلام خواهیم کرد.

Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۷-۱۲-۱۳۹۲, ۰۳:۵۵ عصر
ارسال: #6
RE: قیمت و اخبار خودرو داخلی ایران
ابعاد تازه بحران در خودروسازی
تحریم لغو شد، رونق کجاست؟


گروه خودرو – یک ماه و هشت روز از لغو تحریم صنعت خودرو گذشته حال آنکه بحران در شرکت‌های خودروسازی کشور هر روز ابعاد تازه‌اي پیدا می‌کند.
هر چند بسیاری از دست‌اندرکاران صنعت خودرو یا مدیران شرکت‌های خودروساز بخش اعظمی از بحران شکل گرفته در تولید خودرو را به تحریم‌های اعمالی از سوی کشورهای غربی نسبت می‌دادند؛ اما با لغو تحریم‌ها و ثابت ماندن وضعیت تولید مشخص شد که تحریم تنها بخش کوچکی از مشکلات را به خود اختصاص داده بود.
ازسوي ديگر برخی کارشناسان مدت زمان گذشته از لغو تحریم‌ها را برای بازسازی صنعت خودرو بسیار اندک می‌خوانند، حال آنکه به نظر می‌رسد در این مدت نیز هیچ کار جدی برای احیای صنعت خودرو کشور انجام نشده است. هر چند بلاتکیفی در قیمت خودرو از یک سو و بحران نقدینگی در شرکت‌های تولیدی از سوی دیگر به معضلی در خودروسازی‌ها تبدیل شده اما عزم جدی نیز برای برون رفت از وضعیت فعلی دیده نمی‌شود. در این زمینه یکی از مدیران شرکت‌های خودروساز که نخواست نامش فاش شود، عنوان می‌کند که تکلیف دولت با این صنعت مشخص نیست؛ چراکه از یک سو برای جلوگیری از تورم مخالف تزریق نقدینگی به شرکت‌های خودروساز است و از سوی دیگر به‌دلیل نارضایتی عمومي تمایلی به افزایش قیمت ندارد. وی ادامه می‌دهد که در این بین خودروسازان هم تکلیف خود را با دولت نمی‌دانند. در حال حاضر خودروسازان برای حل کمبود نقدینگی خود با ناامیدی از حمایت‌های دولتی چشم به افزایش قیمت خودرو دارند این در حالی است که دولت با نگرانی از واکنش‌های عمومی مانع از این اقدام شده است. از سوی دیگر خودروسازان نیز به‌خوبی به این مساله واقفند که بازارخودرو دیگرگنجایش افزایش قیمت را ندارد و اگر قیمت‌ها بیش از این افزایش یابد مشتری برای خودروهای تولیدي خود نخواهند داشت. از سوی دیگر طبق گزارش‌هاي شرکت بازرسی و کیفیت طی یک‌سال گذشته همزمان با کاهش تولید و بحران در شرکت‌های خودروساز، رضایت مشتریان از خودروهای داخلی و همچنین کیفیت روندی نزولی داشته حال آنکه خودروسازان با توجه به آمارها نمی‌توانند خودروهای تولیدی خود را بیش از این افزایش دهند. حال سوال اینجا است که اگر دولت با تزریق پول به شرکت‌های خودروساز مخالف است و حتی دم از کاهش قیمت هم می‌زند و از سوی دیگر مجوز افزایش قیمت خودروها را نیز صادر نمی‌کند، پس تکلیف بزرگ‌ترین صنعت غیرنفتی اقتصاد ایران آن هم با این حجم بدهی چیست؟ به اعتقاد برخی از کارشناسان ضرر خودروساز، ضرر مشتری هم محسوب می‌شود؛ بنابراین تعیین تکلیف این صنعت امری واجب و ضروری است.
اختلاف در زنجيره خودروسازي؟
همایش بزرگی به‌منظور همفکری برای رهایی از چالش خودروسازی و قطعه‌سازی کشور برگزار می‌شود حال آنکه خودروسازان با توجه به حجم بدهی که به قطعه‌سازان دارند، ضرورتی برای شرکت در همایش مذکور نمی‌بینند. در این همایش جز فریاد راهکاری برای برون رفت صنعت خودرو و قطعه‌سازی از بحران فعلی به گوش نمی‌رسد. پیش از برگزاری این همایش انتظارها بر تعاملات زنجیره خودروسازی کشور پیرو حضور دوباره سرمایه‌گذاری خارجی به کشور بود حال آنکه نه تنها خودروسازان حضور نیافتند؛ بلکه قطعه‌سازان نیز جز فریاد پرداخت بدهی از سوی خودروسازان برنامه‌ای براي آينده ارائه نکردند. بر این اساس به اعتقاد یکی از دست‌اندرکاران صنعت خودرو هر چند تحریم‌ها لغو و چشم‌انداز روشنی برای همکاری با شرکت‌های خودروساز معتبر به وجود آمده، اما ظاهرا مشکلات درونی زنجیره خودروسازی کشور و همچنین عدم‌حمایت‌های دولتی از این صنعت، بحران را در شرکت‌های تولیدی وسعت بخشیده‌است. در حال حاضر بسیاری از مشتریان با لغو تحریم‌ها امید فراوانی به بهبود وضعیت این صنعت دارند حال آنکه خبرهای مربوط به این صنعت تنها به افزایش قیمت و گسترش بحران در شرکت‌های یاد شده یا جبران زیان‌های ناشی از کمبود نقدینگی ختم شده است. حال اجرای فاز دوم هدفمندی و پیش‌بینی افزایش قیمت بنزین را نیز باید به اخبار مربوط به صنعت خودرو اضافه کرد؛ بنابراین به نظر می‌رسد که احیای دوباره صنعت خودرو و رسیدن به تیراژ بالای یک میلیون دستگاهی به این زودی‌ها محقق نخواهد شد مگر اینکه دولت راهکار منطقی برای برون رفت از بحران این شرکت‌ها بیابد. هم‌اکنون به نظر می‌رسد که افزایش قیمت خودرو و همچنین تزریق نقدینگی با توجه به کنترل تورم نمی‌تواند خیلی جوابگوی حل بحران‌های این صنعت باشدبراين اساس افزایش قیمت از این جهت نمی‌تواند خیلی جوابگو باشد که نرخ بالای تورم بر قدرت خرید مشتریان تاثیرگذار بوده و منجر به تشدید بحران‌ها شده است در این زمینه سعید لیلاز تحلیلگر مسائل اقتصادی نیز در این مورد تاکید می‌کند که تقاضا 35 تا 40 درصد کاهش یافته؛ زیرا بسیاری از مردم دیگر نمی‌توانند خودرو بخرند. با این حال بسیاری از خودروسازان با تاکید بر آزاد‌سازی قیمت‌ها، افزایش قیمت محصولات تولیدی را تنها راهکار می‌خوانند. در این بین مقاومت دولت هر چند تاکنون توانسته مانع از این اقدام خودروسازان شود؛ اما سال آینده با افزایش احتمالی قیمت بنزین شاید چاره دیگری متصور نباشد. در هر صورت اگر چه تحریم‌هایی که خودروسازان از آن به عنوان مانع اصلی تولید یاد می‌کردند، برداشته شده، اما با انباشت مشکلاتی که هم‌اکنون گریبا‌گیر صنعت خودرو کشور شده، بازگشت به دوران طلایی آن هم در مدت زمان کوتاه ظاهرا دور از تصور است.

Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۷-۱۲-۱۳۹۲, ۰۳:۵۵ عصر
ارسال: #7
RE: قیمت و اخبار خودرو داخلی ایران
فراخوان محصولات تویوتا در کره‌جنوبی


واحد مرکزی خبر- شرکت خودروسازی تویوتا موتورز ژاپن از امروز 12 هزار و 600 دستگاه خودرو ساخت این شرکت را به دلیل وجود نقص فنی در آنها از بازار کره فراخوان می‌کند.به گزارش خبرگزاری آلمان از سئول و به نقل از خبرگزاری رسمی کره‌جنوبی، وزارت تاسیسات زیربنایی کره به این نتیجه رسید که مواد به‌کار برده شده در صندلی‌های 6 مدل از خودروهای تویوتا استاندارد مطلوب ندارد در نتیجه شرکت تویوتا تصمیم گرفت برای رفع این نقص هزاران دستگاه از خودروهایی را که وارد بازار کره‌جنوبی کرده بود، جمع‌آوری کند.گفته می‌شود این نقص در حدود 5500 دستگاه خودرو شرکت تویوتا وجود دارد که شامل تولیدی‌های نوامبر سال 2012 به بعد می‌شود، اما بیش از 7000 دستگاه خودرو دیگر شرکت تویوتا نقصی در موتور دارند که برای اصلاح به این شرکت بازگردانده می‌شوند.این خودروها غالبا تولید فوریه 2009 به بعد هستند.

Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۲۸-۳-۱۳۹۳, ۰۵:۴۷ صبح
ارسال: #8
RE: قیمت و اخبار خودرو داخلی ایران
اسامی خودروهایی که تولیدشان متوقف شد؛ تولید مزدا ۳ و مگان به صفر رسید

تولید برخی سواری‌های داخلی در اردیبهشت ماه امسال به صفر رسید.

اردیبهشت امسال تولید نیسان تیانا با افت صد درصدی از 132 دستگاه در اردیبهشت ماه 1392 به صفر رسیده است.

تولید مگان نیز با کاهش صد درصدی از 60 دستگاه در اردیبهشت 1392 به صفر کاهش یافته است.

در این مدت تولید وولیکس C30 دنده‌ای ELITE با کاهش صد درصدی از 30 دستگاه در اردیبهشت پارسال به صفر رسیده است.

تولید ام‌وی‌ام 110 سه سیلندر با افت صد درصدی از 151 دستگاه در اردیبهشت پارسال به صفر رسیده است.

تولید ام‌وی‌ام 530 نیز با کاهش صد درصدی از 207 دستگاه در اردیبهشت 1392 به صفر کاهش یافته است.

اردیبهشت ماه تولید مزدا 3 با کاهش صد درصدی از 50 دستگاه در اردیبهشت ماه پارسال به صفر رسیده است.

Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۱۵-۴-۱۳۹۳, ۰۳:۴۰ صبح
ارسال: #9
RE: قیمت و اخبار خودرو داخلی ایران
رئیس شورای رقابت رونمایی کرد
توافق نهایی بر سـر قیمت خودرو

[تصویر:  965dbd325fc20e04c7541b0fa8b6a993.jpg]
گروه خودرو: پس از حدود یک سال و نیم انتظار مردم و خودروسازان، بالاخره پرونده قیمت خودرو با افزایشی میانگین 5/5 درصدی، بسته شد تا ختم این «پرونده» با گرانی همراه باشد و امید مشتریان برای ارزانی و حتی تثبیت قیمت، به یاس تبدیل شود و ابهامات قیمتگذاری نیز همچنان باقی بماند.
با افزایش قیمت میانگین 5/5 درصد
پرونده قیمت خودرو بسته شد
اگرچه جو عمومی جامعه مخالف افزایش قیمت خودرو است و مردم نیز بابت کاهش و تثبیت قیمت‌ها به شورای رقابت امید بسته بودند، اما رئیس این شورا دیروز با حضور در جمع خبرنگاران خبر از گرانی داد و اعلام کرد که «پرونده قیمت خودرو» مختومه شده است.  به گفته رضا شیوا، قیمت‌های تعیین شده تا یک سال ثابت خواهند بود، منتها اگر شورای رقابت تشخیص دهد شرایط بهتری برای فروش وجود دارد یا اینکه شرایط کشور به‌گونه‌ای شود که نیاز به تغییر قیمت‌ها باشد، این شورا مجبور به تجدیدنظر در مورد قیمت خودرو خواهد شد.

  قیمت جدید خودروهای داخلی
بنابر اعلام رئیس شورای رقابت، قیمت خودروهای داخلی به‌طور متوسط 5/5 درصد افزایش پیدا کرده و خودروسازان مجازند با رعایت پنج شرط، نرخ‌های جدید را در سیستم فروش خود اعمال کنند. شروط شورای رقابت البته همان‌هایی است که پیش تر اعلام شد، به‌نحوی‌که خودروسازان باید اول، تولید خود را به سطح قابل‌قبولی (مورد تایید شورای رقابت) برسانند؛ دوم، طرح‌های فروششان به شکلی باشد که خودرو به‌دست مصرف‌کننده واقعی برسد؛ سوم، بازار حاشیه‌ای حذف شود؛ چهارم، فرمت قراردادها به شکلی منصفانه اصلاح شود و پنجم، اینکه به جز آپشن‌های ضروری (کیسه هوا و یورو4)، نصب هیچ آپشن دیگری روی خودروها الزامی نباشد.
شورای رقابت برای تعیین قیمت‌های جدید، «قیمت کارخانه خودروها» را به‌علاوه «هشت درصد مالیات بر ارزش افزوده» و «سه درصد هزینه شماره‌گذاری» و «حدود یک میلیون تومان بابت هزینه بیمه شخص ثالث» کرده و «قیمت مصرف‌کننده» را به‌دست آورده است. این «قیمت» در ادامه به‌علاوه «هزینه کیسه هوا و یورو4» شده و با لحاظ کردن سود خودروسازان، قیمت نهایی خودروها به‌دست آمده است.
بر این اساس و طبق محاسبات شورای رقابت، از این پس پژو 206 تیپ 5 با قیمت 34 میلیون و 115 هزار تومان، پژو 206 صندوق دار V8، 34 میلیون و 650 هزار تومان، رانا 32 میلیون و 32 هزار تومان، پژو پارس جدید، 34 میلیون و 881 هزار تومان، پژو پارس دوگانه سوز، 36 میلیون و 421 هزار تومان، پژو 405 مدل slx، 30 میلیون و 302 هزار تومان، پژو 405 دوگانه سوز، 30 میلیون و 118 هزار تومان، سمند سورن، 33 میلیون و 129 هزار تومان، پژو پارس مدل TU5، 36 میلیون و 70 هزار تومان، سمند EF7 دوگانه سوز، 31 میلیون و 780 هزار تومان، سمند EF7 بنزینی، 29 میلیون و 515 هزار تومان، پراید 131 مدل SL، 19 میلیون و 600 هزار تومان، پراید 131 مدل SX، 20 میلیون و 122 هزار تومان، پراید 132 SL، 19 میلیون و 685 هزار تومان، پراید 132 مدل SX، 20 میلیون و 208 هزار تومان، پراید 111 مدل SL، 19 میلیون و 920 هزار تومان، سایپا 111 مدل SX، 20 میلیون و 445 هزار تومان، پراید 141 مدل SL، 18 میلیون و 800 هزار تومان، پراید 141 مدل SX، 19 میلیون و 320 هزار تومان و تیبا نیز 24 میلیون و 185 هزار تومان به‌دست مشتریان خواهند رسید.  به گفته رئیس شورای رقابت، اگر در قرارداد عنوان شده باشد که خودرو به قیمت روز تحویل داده شود، این اتفاق خواهد افتاد؛ به این معنی که خودروسازان می‌توانند قیمت‌های جدید را ملاک اخذ باقیمانده پول خودروهای ثبت‌نامی از مشتریان، قرار دهند. به‌عنوان مثال، اگر در قرارداد پیش فروش پژو 206 تیپ 5 قید شده که این خودرو با قیمت روز تحویل داده شود، مشتریان باید قیمت جدید این خودرو؛ یعنی 34 میلیون و 115 هزار تومان را بپردازند.
اما هرچند شورای رقابت تاکید کرده که افزایش قیمت خودرو فقط با تحقق این پنج شرط امکان‌پذیر است، اما خودروسازان از همین حالا و در شرایطی که شروط پنجگانه رعایت نشده‌اند، مجاز به اعمال نرخ‌های جدید در سیستم فروش خود هستند. با این حساب، گویا شورای رقابت به‌نوعی بنا را بر اعتماد به خودروسازان گذاشته و با فرض اینکه شروط پنجگانه از سوی آنها به اجرا در خواهد‌آمد، مجوز افزایش قیمت را برایشان صادر کرده است. آن طور که رئیس شورای رقابت در پاسخ به «دنیای‌اقتصاد»، عنوان کرد، شورا نمی‌توانسته یک سال دیگر بابت تحقق پنج شرط خود صبر کرده و آنگاه قیمت‌های جدید را اعلام کند؛ بنابراین مبنا را بر تعامل و اعتماد گذاشته است.

  عرضه تندر با قیمت قبلی
اما قیمت جدید خودروهای داخلی در حالی اعلام شده که نام برخی خودروها مانند تندر-90 و مگان و سوزوکی گرندویتارا، در بین آنها به چشم نمی‌آید. در این بین، تندر-90 با توجه به تیراژ بالاترش، از اهمیت بیشتری برای مشتریان برخودار است، اما با این حال رئیس شورای رقابت در نشست خبری دیروز خود از نبود اطلاعات مربوط به هزینه تولید این خودرو صحبت به میان آورد. به‌گفته شیوا، متاسفانه اطلاعات مربوط به تولید تندر-90، از سوی رنوپارس (شرکت تامین‌کننده قطعات تندر-90 در ایران)، به شورای رقابت ارائه نشده و شورا مجبور است این مساله را گزارش کرده و سپس در مورد قیمت تندر تصمیم‌گیری کند. وی همچنین تاکید کرد که‌ تا وقتی تصمیم جدی در مورد قیمت تندر-90 گرفته نشده، این خودرو باید به قیمت خرداد 92 فروخته شود. شیوا همچنین در مورد مگان نیز عنوان کرد که این خودرو فعلا تولیدی ندارد و از همین رو شورا قیمتی برای آن تعیین نکرده است.

  اعتماد بیش از حد به خودروسازان؟
قیمت‌های جدید خودروهای داخلی اما در شرایطی از سوی شورای رقابت اعلام شده که حالا چند پرسش در ذهن جامعه شکل گرفته است، از جمله اینکه شورا با چه تضمینی در مورد رعایت شروط افزایش قیمت، به خودروسازان اعتماد کرده و ملاک را تعامل با آنها قرار داده است؟
در واقع پرسش بزرگ جامعه این است که آیا تضمینی بابت اینکه خودروسازان پنج شرط شورای رقابت را رعایت کنند، وجود دارد؟ اصلا کدام مرجع و با چه قدرت اجرایی می‌خواهد بر عملکرد خودروسازان پس از اعمال قیمت‌های جدید، نظارت کند؟ اگرچه رئیس شورای رقابت سعی کرد پاسخ این پرسش‌ها را بدهد، اما نوع توضیحات وی نتوانست خبرنگاران را قانع کند. شیوا در پاسخ به این پرسش «دنیای‌اقتصاد» که چرا وقتی هنوز شروط پنجگانه شورا محقق نشده، خودروسازان مجوز افزایش قیمت را دریافت کرده‌اند، گفت: شما انتظار داشتید ما چکار کنیم؟ آیا باید یک سال دیگر هم صبر می‌کردیم؟
وی همچنین در واکنش به اینکه شورا چگونه بر عملکرد خودروسازان نظارت انجام خواهد داد نیز تاکید کرد: ما قرار را بر تعامل گذاشته‌ایم و نمی‌خواهیم به زور متوسل شویم، اما اگر خودروسازان عملکرد مناسبی در مورد تحقق شروط پنجگانه نداشته باشند، خود شورا با توجه به تشکیلات قضایی اش، با آنها برخورد خواهد کرد. به گفته شیوا، اعمال جریمه‌های سنگین از جمله برخوردهایی است که خودروسازان در صورت عدول از شروط شورای رقابت، با آن روبه‌رو خواهند شد؛ همچنین بازرسان شورا نیز با ورود به سیستم فروش خودروسازان و سایر اقدامات مربوطه، بر عملکرد خودروسازان نظارت خواهند کرد.
رئیس شورای رقابت در ادامه این را هم گفت که افزایش تیراژ تولید خودروسازان یکی از الزامات مدنظر شورای رقابت است و بر این اساس قرار شده طی سال‌جاری، تولید ایران خودرو نسبت به سال 92 حداقل 45 درصد، تولید سایپا 40 درصد، تولید مدیران خودرو 83 درصد، تولید کرمان موتور 255 درصد و تولید خودروسازان راین نیز 4 هزار و 141 درصد افزایش یابد. وی با بیان اینکه تولید ماهانه شرکت‌های خودروساز توسط شورای رقابت کنترل خواهد شد، تاکید کرد: در مورد قراردادها نیز باید طوری عمل شود که حقوق مصرف‌کننده رعایت شود و قراردادها یکطرفه نباشند؛ در واقع قراردادها باید حالت رقابتی داشته باشند و از همین رو قرار شده اول، 20 درصد تولیدات شرکت‌های خودروساز به‌صورت نقدی عرضه شود، دوم، عرضه خودرو از طریق نمایندگی‌ها به حداقل برسد، سوم، کد ملی هر فرد در خرید خودرو مدنظر قرار گیرد و چهارم، در طول 6 ماه بیشتر از یک خرید نقدی توسط هر فرد انجام نشود. [تصویر:  3dd8da6b4abb731760705d7184745d9c.jpg]

[تصویر:  7533974577b4b7933a33f8ac68860cd8.jpg]

Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۱۵-۴-۱۳۹۳, ۰۳:۴۱ صبح (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۵-۴-۱۳۹۳ ۰۳:۴۱ صبح، توسط computerwoman.)
ارسال: #10
RE: قیمت و اخبار خودرو داخلی ایران
امکان سرمایه‌گذاری 100 درصدی شرکت‌های خارجی در قطب سوم
 
 قطب سوم خودروسازی کشور با اظهارنظر روحانی رئیس‌جمهور در مورد مخالفت خودروسازان با این ایده دولت، وارد مرحله تازه‌ای شده است.
حسن روحانی رئیس‌جمهور سه‌شنبه گذشته در همایش روز صنعت و معدن در جمع صنعتگران با طرح این سوال که چرا بسیاری از صنایع کشور پس از 40 سال هنوز قدرت رقابت ندارند عنوان کرده بود که «تمام نامه‌ها به رئیس‌جمهور در این چند ماه این است که اگر دو مرکز بزرگ برای صنعت وجود دارد مبادا مرکز سومی تاسیس شود.» هر چند روحانی در این سخنرانی اشاره مستقیمی به قطب سوم خودروسازی و مخالفت خودروسازان با این ایده نکرد، اما سخنان وی با اظهارات اکبر ترکان، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد در این مورد همزمانی پیدا کرد و برای بسیاری از صنعتگران حاضر در آن همایش مشخص بود که وی در مورد قطب سوم خودروسازی سخن می‌گوید. در همین حال روز گذشته اکبر ترکان نیز در نشستی مطبوعاتی جزئیاتی از قطب سوم خودروسازی بیان کرد. مهم‌ترین نکته‌ای که وی در اظهارات خود عنوان داشت این بود که قطب سوم خودروسازی به دستور رئیس‌جمهور در حال پیگیری است. وی تاکید داشت که نظر آقای رئیس‌جمهور این است که خودروسازان در یک فضای کاملا رقابتی کار کنند تا کیفیت براساس رقابت اصلاح شود؛ همچنین قیمت نیز بر اساس رقابت کاهش ‌یابد. وی تصریح کرد که غیر از دو گروه خودروساز فعلی می‌خواهیم با گرایش صادراتی یک خودروساز نیرومند را در مناطق آزاد ایجاد کنیم تا هم منافع مصرف‌کننده و هم منافع داخلی را تامین کند. وی ادامه داد: زمانی که خودروی صادراتی تولید می‌شود استاندارد جهانی را دارد و در بازار با محصولات خارجی قابل رقابت است. دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر اینکه برای ایجاد قطب سوم خودروسازی در ایران با چه کشورهایی مذاکره شده است، ضمن رد مذاکره با خودروسازان آمریکایی عنوان کرد که گروهی در حال مذاکره با اروپا و آسیای جنوب‌شرقی هستند و مشارکت با برندهای صاحب‌نام را نیز از دست نمی‌دهیم. بر این اساس نکته دیگری که ترکان به آن اشاره کرد سرمایه‌گذاری صددرصدی شرکت‌های خارجی در قطب سوم خودروسازی است؛ چراکه این شرکت‌ها می‌توانند در مناطق آزاد سهام صددرصدی داشته باشند.

Heart
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Heart
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  فروش اقساطی خودرو shahriar.m 0 389 ۲۳-۸-۱۳۹۵ ۰۳:۱۸ عصر
آخرین ارسال: shahriar.m
  فروش فوق العاده خودروهای داخلی و خارجی سال با تحویل فوری و با قیمت روز بازار mvalavi 0 158 ۲۲-۸-۱۳۹۵ ۰۴:۱۴ عصر
آخرین ارسال: mvalavi
  اخبار بورس ایران computerwoman 108 24,790 ۱۰-۴-۱۳۹۵ ۰۸:۰۷ صبح
آخرین ارسال: computerwoman
  اخبار و تازه های بانک پول و سپرده بانکی computerwoman 66 12,824 ۳-۶-۱۳۹۴ ۰۶:۰۳ عصر
آخرین ارسال: computerwoman
  پیش بینی بازار پر رونق خودرو برای شب عید Diba 0 688 ۱۸-۱۱-۱۳۹۳ ۰۸:۰۰ صبح
آخرین ارسال: Diba
  اخبار دلار computerwoman 18 4,572 ۱۱-۸-۱۳۹۳ ۰۴:۲۷ صبح
آخرین ارسال: computerwoman
  ارزیابی‌کارشناسان ازبهای فلز زرد این‌هفته‌چیست؟ پیش‌بینی کیتکو از قیمت طلا computerwoman 0 472 ۲۷-۷-۱۳۹۳ ۰۴:۳۹ صبح
آخرین ارسال: computerwoman
  قیمت روز خودروهای لوکس در سطح بازار تهران به شرح جدول زیر است؛ khatoon 0 543 ۱۷-۷-۱۳۹۳ ۰۳:۴۸ عصر
آخرین ارسال: khatoon
  اخبار یارانه سرنوشت وام 80 میلیونی مسکن؟ قطع یارانه نقدی خارج نشینان computerwoman 0 437 ۸-۶-۱۳۹۳ ۰۵:۵۹ صبح
آخرین ارسال: computerwoman
  اخبار مسکن computerwoman 27 6,122 ۳۰-۵-۱۳۹۳ ۰۵:۴۸ صبح
آخرین ارسال: computerwoman

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان